رشته فیزیوتراپی قبرس

Physiotherapy and Rehabilitation


تحصیل فیزیوتراپی در قبرس

رشته فیزیوتراپی جزو پر درآمد ترین رشته های دانشگاهی می باشد و در کشور ایران نیز بازار کار بسیار عالی دارد. همین ابر باعث شده است همه ساله دانشجویان بسیاری برای تحصیل فیزیوتراپی در قبرس به این کشور سفر می کنند. رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های مختلف کشور قبرس در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در قبرس موجود میباشد، بنابراین دانشجویان مقطع کارشناسی میتوانند پس از پایان تحصیلات خود برای تحصیل در فوق لیسانس فیزیوتراپی در قبرس اقدام کنند.

شاید این سواال در ذهن شما ایجاد شود که کدامیک از دانشگاه ها برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در قبرس بهتر است ؟ در پاسخ باید گفت که رتبه و اعتبار بین المللی دانشگاه های قبرس با هم متفاوت هستند و از طرفی شهریه های دانشگاه ها نیز متفاوت میباشند، بنابراین در ادامه به بررسی دانشگاه ها و شهریه رشته فیزیوتراپی در مقطع کارشناسی در این دانشگاه ها می پردازیم.

هزینه تحصیل فیزیوتراپی در قبرس

طبق تجربه ای که در طی سالیان کسب کرده ایم بیشترین دغدغه متقاضیان تحصیل در رشته فیزیوتراپی، در وحله اول رتبه و رنکینگ دانشگاه و در وحله دوم هزینه تحصیل فیزیوتراپی در قبرس میباشد. که این موارد  را بطور خلاصه در جدول زیر گردآوری می کنیم.

نام دانشگاه شهریه سالیانه دانشگاه
بدون بورسیه بورسیه 50% بورسیه 75%
دانشگاه مدیترانه شرقی 15200 دلار 7600 دلار ندارد
دانشگاه خاور نزدیک 5600 یورو 2800 یورو ندارد
دانشگاه بین المللی قبرس 7000 یورو 3300 یورو 1726 یورو

شما میتوانید برای اطلاع از جدیدترین وضعیت هزینه تحصیل فیزیوتراپی در قبرس  و همچنین اخذ پذیرش رایگان با کارشناسان موسسه حقوقی دادمهر عدالت تماس بگیرید تا شما را بطور کامل راهنمایی کنیم.

دانشگاه های مختلف برای تحصیل فیزیوتراپی در قبرس

  • دانشگاه بین المللی قبرس یا همان دانشگاه CIU یکی از دانشگاه هایی است که به تازگی افراد زیادی برای تحصیل به آن مراجعه میکنند. دانشگاه بین المللی قبرس در نزدیکی شهر لفکشا قرار گرفته است. هم اکنون این دانشگاه به دلیل بورسیه بالایی که دارد، بهترین گزینه برای تحصیل فیزیوتراپی در قبرس میباشد.
  • دانشگاه مدیترانه شرقی یا همان دانشگاه EMU بهترین دانشگاه قبرس برای تحصیل رشته فیزیوتراپی میباشد. این دانشگاه به عنوان بهترین دانشگاه قبرس دارای امکانات فراوانی برای علاقه مندان به این رشته میباشد. تحصیل در دانشگاه مدیترانه شرقی به زبان انگلیسی بوده و مدرک صادر شده توسط این دانشگاه در کل اتحادیه اروپا و کشورهای کانادا و آمریکا معتبر میباشد. بنابراین فارغ التحصیلان این دانشگاه میتوانند به راحتی برای کار در کشورهای اروپایی اقدام کنند.
  • دانشگاه خاور نزدیک قبرس یا همان دانشگاه NEU یکی دیگر از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل فیزیوتراپی در قبرس میباشد. دانشکده علوم بهداشت این دانشکده امکانات فراوانی دارد. دانشگاه خاور نزدیک در پایتخت قبرس یعنی شعر لفکشا واقع شده است. مدارک صادره از این دانشگاه در کشور ترکیه و کل اتحادیه اروپا مورد تایید است. 

بازار کار رشته فیزیوتراپی در کشور ایران

فارغ التحصیلان رشته فیزیوتراپی می توانند در دانشگاه های، درمانگاه ها و مجتمع های توانبخشی و همچنین حلال اهمر مشغول به کار شون. رشته فیزیوتراپی جزو پر درآمدترین شغل های جهان می باشد که ارتباط بسیار نزدیکی به رشته پزشکی و رشته های ورزشی دارد.البته استخدام شدن تنها راه شاغل شدن فیزیوتراپیست نیست بلکه طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران ، فیزیوتراپان می توانند پس از کسب شش سال سابقه کار اقدام به تاسیس مراکز فیزیوتراپی نمایند تا بتوانند به درآمدهای بالاتری دست  یابند.

میزان درآمد فیزیوتراپان در کشورهای جهان

متوسط درآمد متخصصان فیزیوتراپی در کشورهای اروپایی سالانه چیزی درحدود 60 هزار دلار تا 80 هزار دلار می باشد که رقمی بسیار قابل توجه می باشد بطور مثال در کشور آمریکا در آمد سالانه رشته فیزیوتراپی 84 هزار دلار بوده است این میانگین طبق آمار سال 2016 توسط سازمان کار کشور آمریکا اعلام شده است.

اگر قصد تحصیل در قبرس را دارید، هم اکنون با ما تماس بگیرید.  موسسه حقوقی دادمهر عدالت نماینده رسمی دانشگاه های قبرس در کشور ایران میباشد. لطفا بابت اخذ پذیرش از دانشگاه های قبرس به افراد سودجو و فرصت طلب هیچگونه هزینه ای پرداخت نکنید. کلیه مراحل اخذ پذیرش شما با بیشترین میزان بورسیه، توسط ما در سریعترین زمان ممکن و بدون دریافت هیچ هزینه ای انجام خواهد شد.

محمدحسین مهرزاد صدقیانی

من محمدحسین مهرزاد صدقیانی هستم. مدیر عامل کارگزاری دانشگاه های قبرس در ایران و دارای مدرک کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات از دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس.

کیفیت

100%

قیمت

100%

خدمت

100%

توسط 18 کاربر

  • تصویر آواتار

    آیدا

    میانگین هزینه برای تحصیل در این رشته چقدر هست؟

    اکتبر 25, 2023
  • تصویر آواتار

    Hossein

    سلام کسی که پزشک عمومی را درکشوردیگری به اتمام رسانده آیا امکان تحصیل درمقطع phdفیزیوتراپی را دارددرقبرس

    اکتبر 10, 2023
  • تصویر آواتار

    Amirh

    سلام خسته نباشید ببخشید برای رشته فیزیوتراپی شرایط دریافت بورسیه75 درصد چی هستش و اینکه آیا در حین تحصیل امکان دریافت بورسیه 100 درصد وجود داره؟

    اکتبر 6, 2023
  • تصویر آواتار

    فریدون خاوریان

    سلام وقتتون بخیر. من مدرک دکترای فیزیولوژی ورزش گرایش بیوشیمی و متابولیسم با معدل ۱۹.۹۰ دارم. اگر بخوام رشته فیزیوتراپی رو بخونم به نظرتون چقدر بورسیه بهم تعلق میگیره و چند واحد درسی برام معادل سازی میشه؟. سپاسگزارم

    سپتامبر 8, 2023
  • تصویر آواتار

    آیدین

    سلام ، از نظر هزینه‌ی تحصیل فیزیوتراپی ترکیه کشور مناسبتری هست یا قبرس؟ و اینکه همین دانشگاه هایی مه برا قبرس معرفی کردین مورد تایید وزارت بهداشتن؟

    جولای 3, 2023
  • تصویر آواتار

    عرفان علی پاشا

    سلام.من کارشناسی دبیری تربیت بدنی وعلوم ورزشی دارم.معدل سیزده وچهل وسه میتونم برای فوق لیسانس فیزیوتراپی ثبت نام کنم وشرایط چی هست !؟

    ژوئن 2, 2023
  • تصویر آواتار

    ستارع

    آیا برای تحصیل در فیزیوتراپی با بورسیه حتما باید آزمون مخصوص بورسیه برای هر دانشگاه قبرس لازم هست که بدیم؟

    می 26, 2023
  • تصویر آواتار

    مبینا

    سلام
    تحصیل فیزیوتراپی در قبرس نیاز به مدرک ایلتس داره؟
    من شنیدم اگه زبانت خوب نباشه خودشون برات کلاس برگزار میکنن

    می 21, 2023
  • تصویر آواتار

    نگار

    سلام وقت بخیر، یک سوال کلی داشتم اینکه به نظر شما کلا تحصیل در رشته ی دندانپزشکی بهتره یا فیزیوتراپی ؟ هم از لحاظ آینده ی شغلی و هم از نظر درآمد ؟

    آوریل 1, 2023
  • تصویر آواتار

    حدیثه

    سلام
    با بورسیه ۷۵درصد هزینه هر ترم در دانشگاه EMUچقدر هستش و امکان پرداخت اقساطی هست؟

    مارس 13, 2023

برای این آیتم یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کیفیت
قیمت
خدمت

دکمه بازگشت به بالا