ساعت قبرس

همه چیز درباره ساعت قبرس + زمان تغییر ساعت این کشور

ساعت قبرس

اگر به تازگی تصمیم گرفته اید به قبرس سفر کنید، در یک ایونت که طبق زمان قبرس برگزار می شود شرکت کنید، با شخصی که در این کشور زندگی می کند تماس بگیرید یا در بازارهای مالی این کشور سرمایه گذاری کنید، لازم است که از شرایط زمانی و ساعت قبرس اطلاعات کافی داشته باشید. اگر شما نیز به منظور برنامه ریزی مواردی که ذکر شد نیاز دارید از تفاوت ساعت ایران و قبرس مطلع شوید، پیشنهاد می کنیم مطالعه ادامه این مقاله را از دست ندهید.

تفاوت زمانی ایران و قبرس

ساعت زمستانی و تابستانی قبرس

ساعت قبرس دارای دو حالت زمستانی و تابستانی است. جمهوری قبرس کشوری است که در خاورمیانه واقع شده است و به دو بخش قبرس شمالی و جنوبی تقسیم شده است. قبرس شمالی با کشور ترکیه دارای مرز مشترک است. از این رو بخش شمالی دارای ساکنان ترک زبان و مسلمان است در حالی که قبرس جنوبی عمدتا دارای ساکنان اروپایی و یونانی است. نزدیکی فرهنگ قبرس شمالی با کشور ترکیه باعث شده است که این کشور در زمستان، زمان خود را با کشور ترکیه هماهنگ کند. از دیگر دلایل تغییر زمان ساعت تابستانی و زمستانی در قبرس می توان به افزایش طول روز و زمان فعالیت در ماه های گرم سال اشاره کرد.

زمان تغییر ساعت در قبرس شمالی چه زمانی است؟

با توجه به نکته ای که گفته شد این سوال پیش می آید که زمان تغییر ساعت در قبرس شمالی چه موقع است؟ در پاسخ باید بگوییم که ساعت رسمی در قبرس شمالی در 26 مارس در ساعت 3 بامداد، یک ساعت به جلو کشیده می شود. جالب است بدانید که این زمان تابستانی در آخر ماه اکتبر به پایان می رسد. به طوری که زمان رسمی قبرس شمالی در ساعت 4 بامداد روز ۳۱ اکتبر، یک ساعت به عقب کشیده می شود.

اختلاف ساعت قبرس با ایران

اختلاف ساعت قبرس با ایران چقدر است؟

شاید شما نیز جزو افرادی باشید که اطلاع از اختلاف ساعت قبرس و ایران به منظور انجام هماهنگی های لازم، برایتان اهمیت داشته باشد. بدین منظور باید بگوییم که فاصله 1637 کیلومتری میان ایران و قبرس باعث شده است که تفاوت زمانی میان این دو کشور چندان زیاد نباشد. به طوری که در تابستان، ساعت ایران با یک اختلاف 30 دقیقه ای جلوتر از ساعت قبرس است. همانطور که میدانید، اخیرا در ایران قانون تغییر ساعت در تابستان و زمستان لغو شده است. با توجه به این موضوع، اختلاف ساعتی میان این دو کشور در فصل زمستان به دلیل تغییر ساعت در قبرس، به یک ساعت و نیم افزایش پیدا می کند.

محمدحسین مهرزاد صدقیانی

من محمدحسین مهرزاد صدقیانی هستم. مدیر عامل کارگزاری دانشگاه های قبرس در ایران و دارای مدرک کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات از دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس.

‫2 دیدگاه ها

    1. سلام اکبر عزیز:
      اقامت تحصیلی ویا خرید ملک.
      موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا