انواع سندها در قبرس شمالی

انواع سند در قبرس شمالی

اگر قصد خرید ملک در قبرس شمالی را دارید، بهتر است بدانید که در کشور قبرس انواع مختلف سندها وجود دارد که در این مقاله قصد داریم شما را با انواع سندها در قبرس شمالی آشنا کنیم.

Turkish Tile (سند ترک)

ملکی است که قبل از جدا شدن قبرس (قبل از جنگ بین  دو قبرس شمالی و جنوبی در تاریخ 1974 میلادی) متعلق به ترک های قبرس بوده است. این نوع ملک ها و سند های آنها بهترین نوع ملک شناخته شده و سندهای آنها بهترین نوع سند در انواع سندها در قبرس شمالی و ساکنین قبرس جنوبی هیچگونه ادعایی در مورد آنها ندارند.

Foreign Tile (سند خارجی)

ملکی است که قبل از جدا شدن قبرس (قبل از جنگ بین  دو قبرس شمالی و جنوبی در تاریخ 1974 میلادی)، متعلق به خارجی ها و یا اروپایی ها بوده است. این نوع ملک و همچنین ملک با سند ترک در سطح جهان بطور کامل به رسمیت شناخته میشوند.

TRNC Tile (سند قبرس شمالی)

این نوع ملک، ملکی است که توسط دولت قبرس به افرادی داده شده است که زمین یا ملک خود را در زمان جدا شدن قبرس (در زمان جنگ بین  دو قبرس شمالی و جنوبی در تاریخ 1974 میلادی) در طرف قبرس جنوب از دست داده اند. دولت قبرس شمالی برای جبران خسارت، ملکی با همان مشخصات و ارزش در طرف قبرس شمالی به آنها داده است.
نکته مهم– این املاک ممکن است بعد از صلح احتمالی دو قبرس شمالی و جنوبی، در معرض مطالبات غرامت از مالکان سابق قبرس یونان قرار بگیرد.

با توجه به مطالب بالا ونظر به اینکه انواع سندها در قبرس شمالی وجود دارد. بهتر است قبل از خرید ملک با وکلای موسسه حقوقی دادمهر عدالت در این مورد تماس گرفته و مشورت کنید. مشاوره بصورت تلفنی کاملا رایگان میباشد. همچنین موسسه حقوقی دادمهر عدالت نماینده رسمی شرکت های ساختمانی قبرس میباشد و بنابراین هیچگونه کمیسیون و کارمزد اضافی بابت خرید ملک در قبرس از شما دریافت نمیکند.

محمدحسین مهرزاد صدقیانی

من محمدحسین مهرزاد صدقیانی هستم. مدیر عامل کارگزاری دانشگاه های قبرس در ایران و دارای مدرک کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات از دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا