مهاجرت به قبرس شمالی

مسیری هموار به سوی آینده اروپایی

مهاجرت به قبرس شمالی

مهاجرت یک تصمیم بزرگ و حساس است که کل زندگی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل مسیر رسیدن به این تصمیم باید با آگاهی و مشورت با افرادی متخصص طی شود. مهاجرت به قبرس شمالی یک انتخاب عالی برای افرادی است که دوست دارند در کشوری با امکانات، زیبایی‌ها و فرصت‌های بیشتر زندگی کنند. این روزها می‌توانید افراد زیادی را پیدا کنید که درصدد هموار کردن مسیر خود برای مهاجرت به این کشور دوست داشتنی هستند. خصوصاً اگر به دنبال راهی کم هزینه و نسبتاً آسان برای مهاجرت هستید، قبرس شمالی می‌تواند یک انتخاب بی‌نقص برای شما باشد.

چرا باید قبرس شمالی را برای مهاجرت انتخاب کنید؟

کشورهای متعددی در جهان وجود دارند که آماده میزبانی از افراد مهاجر هستند. با این حساب چرا باید مهاجرت به قبرس شمالی را در اولویت قرار دهید؟ این سؤالی است که پاسخ آن به امکانات و ویژگی‌های این کشور و انتظارات و شرایط شما بستگی دارد. خوب است بدانید قبرس شمالی کشوری زیبا است که به عنوان دروازه ورود به اروپا شناخته می‌شود. با این حساب اگر دوست دارید در کشوری اروپایی زندگی کنید، اما در حال حاضر از پس هزینه‌های سرسام آور آن بر نمی‌آیید، قبرس شمالی همان مقصدی است که به دنبالش می‌گردید.

اقتصاد رو به رشد، امنیت، هزینه پایین زندگی و تحصیل، امکان تحصیل آسان، روند بدون دردسر اخذ ویزا و… از جمله مزایای مهم مهاجرت به قبرس شمالی به شمار می‌روند که لازم است در نظر داشته باشید. علاوه بر این، آب و هوای دلچسب مدیترانه‌ای یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد این کشور است که هر ساله افراد زیادی را، به عنوان توریست یا مهاجر، به سمت خود می‌کشاند. در کنار تمام این مزایا، این نکته نیز باید مورد توجه قرار گیرد که اخذ اقامت قبرس شمالی، مسیری بسیار آسان‌تر از دیگر کشورهای پرطرفدار دنیا دارد. با این حساب، اگر قصد دارید برای ادامه زندگی، کشور دیگری را انتخاب کنید، پیشنهاد می‌شود حتماً درباره قبرس شمالی و فرصت‌های زندگی در آن اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

آشنایی با روش‌های مهاجرت به قبرس شمالی

همان‌طور که در بخش قبل اشاره شد، مسیر مهاجرت و در ادامه گرفتن اقامت در قبرس شمالی بسیار هموار است. به طور کلی می‌توان گفت سه مسیر مطمئن و مناسب برای مهاجرت قانونی و کم دردسر به این کشور وجود دارد: خرید ملک در قبرس شمالی، تحصیل در قبرس و ویزای کاری در قبرس شمالی. هر یک از این مسیرها به خودی خود مسیری عالی برای مهاجرت به این کشور هستند. تنها کافیست جزئیات مربوط به هر مسیر را بررسی کرده و سپس با توجه به امکانات و شرایط خود، بهترین مسیر را انتخاب نمایید.


مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک

خرید ملک یکی از راه‌های آسان و پرطرفدار برای مهاجرت است که خوشبختانه برای قبرس شمالی نیز صدق می‌کند. در واقع خرید ملک نوعی سرمایه گذاری به حساب می‌آید و اغلب کشورها از ورود سرمایه استقبال می‌کنند. قبرس شمالی نیز از این قاعده مستثنی نیست. خوب است بدانید قیمت ملک در این کشور، بسیار مناسب است و از طرفی رشد خوبی نیز دارد. برای این که با خرید ملک در قبرس شمالی بتوانید برای دریافت اقامت این کشور درخواست دهید، لازم است ملکی به ارزش 125 هزار یورو یا بیشتر خریداری نمایید. البته خرید و فروش ملک در این کشور اغلب بر حسب پوند انجام می‌شود و امکان دریافت وام نیز وجود دارد. این موارد از دیگر از مزایای خرید ملک در قبرس شمالی به شمار می‌روند.

قیمت ملک در قبرس شمالی چقدر است؟

بیان اعدادی مشخص به عنوان قیمت ملک در قبرس شمالی کار چندان آسانی نیست، زیرا قیمت خانه و آپارتمان در این کشور به عوامل متعددی بستگی دارد. با این حال به طور کلی می‌توان گفت اگر حداقل 20 هزار پوند در اختیار داشته باشید می‌توانید یک آپارتمان و اگر حداقل 62 هزار پوند در نظر گرفته باشید، می‌توانید یک خانه ویلایی در مناطق ساحلی این کشور خریداری نمایید. بدیهی است که قیمت ملک در شهر نیکوزیا که پایتخت قبرس شمالی است، از دیگر شهرها بالاتر است، اما قیمت خانه در فاماگوستا و گیرنه، مناسب‌تر به نظر می‌رسد.

مهاجرت به قبرس شمالی با خرید ملک یک مسیر حداقل 5 ساله است. به این معنا که شما پس از خرید ملک باید حداقل به مدت 5 سال در این کشور اقامت داشته باشید. البته اجازه خروج از کشور را نیز خواهید داشت، اما با این شرط که در طول 5 سال، بیشتر از 80 روز خارج از قبرس شمالی نباشید. در این صورت بعد از این مدت می‌توانید برای دریافت اقامت دائم خود و خانواده‌تان اقدام نمایید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت اقامت از طریق خرید ملک در قبرس شمالی

اگر قصد دارید با خرید ملک امکان مهاجرت به قبرس شمالی را فراهم کنید، لازم است مدارک زیر را آماده نمایید:

  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • سند خانه یا اجاره نامه محل سکونت
  • گواهی سلامت از بیمارستان
  • اصل گواهی ازدواج به همراه نسخه کپی (ترجمه شده به زبان انگلیسی یا ترکی)
  • اصل شناسنامه فرد و اعضای خانواده، به همراه نسخه کپی (ترجمه شده به زبان انگلیسی یا ترکی)
  • پاسپورت دارای اعتبار کافی (به همراه کپی تمام صفحات)
  • صورت حساب بانکی
  • و…

اخذ پذیرش تحصیلی برای مهاجرت به کشور قبرس شمالی

تحصیل یکی از بهترین راه‌ها برای مهاجرت به دیگر کشورها، از جمله مهاجرت به قبرس شمالی است، زیرا حین تحصیل می‌توانید با کشور مورد نظر، شرایط زندگی در آن و فرهنگ مردم بیشتر آشنا شوید. همچنین بعد از تحصیل فرصت‌های بهتری برای اشتغال در همان کشور به دست خواهید آورد. بدون شک اولین دغدغه برای تحصیل در یک کشور خارجی، هزینه‌های آن است که در مورد قبرس شمالی حل شده است. این کشور شرایطی را فراهم کرده است تا دانشجویان بین الملل بتوانند با هزینه پایین در بهترین دانشگاه‌های این کشور مشغول تحصیل شوند. علاوه بر این، امکان برخورداری از بورسیه‌های تحصیلی نیز وجود دارد.

از دیگر مزایای مهاجرت به قبرس شمالی از طریق تحصیل می‌توان به عدم نیاز به مدرک زبان، اعتبار بالای دانشگاه‌های این کشور، امکان اقامت در خوابگاه‌های دانشجویی با امکانات بسیار خوب، روند بسیار آسان دریافت ویزا و… اشاره داشت. لازم به ذکر است پس از دریافت نامه پذیرش از یکی از دانشگاه‌های معتبر قبرس شمالی، با فراهم کردن مدارک مورد نیاز، در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید ویزای ورود به این کشور را دریافت کرده و پس از ورود به کشور، به مدت 3 ماه وقت خواهید داشت با برای اخذ اقامت موقت درخواست دهید.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی

اگر قصد دارید از طریق تحصیل مهاجرت به قبرس شمالی را تجربه کنید، لازم است مدارک زیر را فراهم نمایید:

  • ترجمه انگلیسی سوابق تحصیلی و ریزنمرات
  • نسخه کپی گذرنامه با اعتبار کافی
  • نسخه کپی شناسنامه و کارت ملی
  • عکس پرسنلی (4 قطعه)

با ارائه مدارک ذکر شده می‌توانید درخواست پذیرش خود را به دانشگاه‌های معتبر قبرس شمالی ارسال نمایید. همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، مدرک زبان، یک مدرک الزامی برای دریافت پذیرش نیست و شما می‌توانید پیش از تحصیل، یک دوره یک ساله زبان را در این کشور پشت سر بگذارید. با این وجود در دست داشتن مدرک زبان انگلیسی (تافل 5.5 یا آیلتس 65) یا ترکی، برای شما یک امتیاز به حساب خواهد آمد.

هزینه تحصیل در قبرس شمالی و دریافت بورسیه

اگر می‌خواهید مهاجرت به قبرس شمالی از طریق تحصیل را انتخاب کنید، باید با هزینه تحصیل در این کشور آشنایی کلی داشته باشید. به طور حدودی می‌توان گفت هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در قبرس شمالی بین 3 هزار تا 20 هزار یورو به ازای یک سال، در مقطع کارشناسی ارشد بین 1600 تا 6 هزار یورو برای هر دوره تحصیلی و در مقطع دکتری حداکثر 15 هزار یورو برای کل دوره تخمین زده می‌شود. عدد دقیق‌تر هزینه‌ها به اعتبار دانشگاه، رشته تحصیلی انتخابی و… بستگی دارد.

خبر خوب این است که وزارت آموزش ملی و ورزشی قبرس شمالی، شرایطی را فراهم کرده تا دانشجویان بین الملل بتوانند از بورسیه‌های این کشور بهره‌مند شوند. این یک امتیاز بزرگ برای افرادی است که خواستار مهاجرت به قبرس شمالی هستند، اما از بابت هزینه‌های پیش رو نگرانی دارند. بورسیه‌های ملی به دو صورت کامل و جزئی در اختیار دانشجویان منتخب قرار می‌گیرند. بورسیه کامل، هزینه خوابگاه، شهریه دانشگاه و کمک هزینه ثابت زندگی را در بر می‌گیرد و بورسیه جزئی، تنها کمک هزینه ثابت را شامل می‌شود که خود عبارتست از مبلغ 200 دلار به ازای هر ماه (به مدت یک سال) و 120 لیر به ازای هر ترم.


مهاجرت به قبرس شمالی از طریق کار

مهاجرت کاری به کشورهای خارجی، همیشه یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای اخذ اقامت به شمار می‌رود. با این حال دسترسی به یک موقعیت کاری مناسب در کشوری خارجی ممکن است چندان ساده به نظر نیاید. در مورد قبرس شمالی ماجرا کمی متفاوت است، زیرا این کشور در سال‌های اخیر برای رونق و پیشرفت اقتصادی خود تلاش زیادی کرده است. نتیجه این تلاش‌ها، جذب نیروی انسانی متخصص و سرمایه است که رشدی خوش بینانه را برای این کشور به همراه دارد.

مهاجرت به قبرس شمالی به واسطه کار یک روش بسیار عالی برای افرادی است که به دنبال راه اندازی یک کسب و کار هستند. این کشور از چنین افرادی با رویی گشاده استقبال می‌کند. با این حساب اگر سرمایه‌ای دارید و دوست دارید آن را در جهتی مثبت به کار بگیرید، قبرس شمالی یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. البته به جز این مورد، فعالیت در حوزه‌های مربوط به گردشگری نیز در این کشور، رونق زیادی دارد. خصوصاً اگر به زبان ترکی و انگلیسی مسلط باشید، می‌توانید موقعیت‌های کاری خوبی را در هتل‌ها و مراکز گردشگری به دست آورید.

دریافت مجوز کار و پیشنهاد کاری از کارفرما در قبرس شمالی

اگر قصد دارید مهاجرت به قبرس شمالی را از مسیر کاری دنبال کنید، ابتدا باید بتوانید پیشنهاد کاری مناسب از کارفرما دریافت نمایید تا اجازه کار یا همان work permit به شما داده شود. نکته‌ای که باید مورد توجه قرار دهید این است که کارفرمایان در کشور قبرس شمالی در استخدام نیروی خارجی که عضو اتحادیه اروپا نباشد، با محدودیت‌هایی روبرو هستند. به عنوان مثال شرکت‌ها می‌توانند تنها 5 مدیر اجرایی خارجی را طی یک سال، به استخدام خود درآورند. همچنین در رابطه با برخی موقعیت‌های شغلی مانند کارمند خدمات و پشتیبانی، اولویت با شهروندان اروپایی خواهد بود. از این جهت می‌توان گفت مهاجرت به قبرس شمالی از طریق کار، پیچیدگی‌های خود را دارد.

پس از این که بتوانید از کارفرما پیشنهاد کاری دریافت کنید، اجازه خواهید داشت ضمن مراجعه به اداره کار قبرس شمالی، درخواست مجوز کاری بدهید. این مجوز معمولاً طی 4 الی 6 هفته صادر می‌شود، اما در مواردی ممکن است تا 6 ماه نیز زمان ببرد. خوب است بدانید این مجوز، برای موقعیت‌های شغلی معمولی، 4 سال اعتبار خواهد داشت.


هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی برای مهاجران

بدون شک هزینه مهاجرت به قبرس شمالی یکی از اولین دغدغه‌های افرادی است که خواستار زندگی در این کشور هستند. فارغ از این که از کدام روش به این کشور مهاجرت می‌کنید، باید با هزینه‌های زندگی در آن تا حدودی آشنا باشید تا بتوانید با یک برنامه ریزی صحیح و معقول، به سمت آینده قدم بردارید.

به طور کلی می‌توان گفت هزینه خرید اقلام مورد نیاز برای زندگی، در کشور قبرس شمالی بسیار مناسب است و از این نظر می‌توان این کشور را یک مقصد خوب برای مهاجرت در نظر گرفت. هر فرد در این کشور، به طور تقریبی و متوسط، در هفته 100 دلار برای مواد غذایی هزینه می‌کند. در این بین دانشجویانی که از طریق تحصیل در مسیر مهاجرت به قبرس شمالی قدم گذاشته‌اند، می‌توانند تا 20 ساعت در هفته به عنوان نیروی کار پاره وقت در مراکز مختلف، بخصوص مراکز مرتبط با صنعت گردشگری (مانند هتل‌ها) مشغول به کار شوند و 300 دلار در ماه درآمد داشته باشند. لازم به ذکر است کل هزینه‌های زندگی برای یک دانشجوی بین الملل در این کشور، بین 350 تا 600 دلار (شامل مواد غذایی و اقامت) تخمین زده می‌شود.

برای مهاجرت به کشور قبرس شمالی، از یک منبع آگاه و متخصص کمک بگیرید

واقعیت این است که مسیر مهاجرت، صرف نظر از این که مقصد کدام کشور است، پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. البته با کمک گرفتن از فردی آگاه می‌توان این پیچیدگی‌ها را به حداقل رساند. مهاجرت به قبرس شمالی، چه از طریق تحصیل یا کار باشد و چه از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک، می‌تواند بهترین انتخاب پیش روی شما باشد، به شرطی که از مسیر درست و ضمن آماده سازی کامل شرایط، اقدام نمایید. بدین منظور لازم است از مؤسسه‌هایی کمک بگیرید که در زمینه مهاجرت به این کشور، دارای سابقه و اعتبار بالایی باشند، از جمله مؤسسه حقوقی دادمهر که طی سال‌ها فعالیت در این حوزه، کارنامه‌ای درخشان به دست آورده است.

مشاوران و متخصصان دادمهر، با توجه به تجربه‌های موفق قبلی که در زمینه مهاجرت به قبرس شمالی داشته‌اند، می‌توانند ضمن بررسی شرایط و امکانات شما، بهترین راه را برای مهاجرت آسان به این کشور پیش پای شما بگذارند. به این ترتیب، با یک تماس ساده و صرف چند دقیقه وقت، می‌توانید با اطمینان و خیالی آسوده در مسیر پر پیچ و خم مهاجرت قدم بردارید.

محمدحسین مهرزاد صدقیانی

من محمدحسین مهرزاد صدقیانی هستم. مدیر عامل کارگزاری دانشگاه های قبرس در ایران و دارای مدرک کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات از دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا