مقایسه دانشگاه EMU و CIU قبرس

مقایسه دانشگاه EMU و CIU قبرس

دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس و همچنین دانشگاه بین المللی قبرس هر دو از دانشگاه های پرطرفدار کشور قبرس میباشند. در تماس های تلفنی که جهت مشاوره تحصیل در قبرس با دفتر رسمی دانشگاه های قبرس در ایران گرفته میشود، معمولا متقاضیان در مورد تفاوت دانشگاه EMU و CIU قبرس، از ما سوال میپرسند، به همین خاطر تصمیم گرفتیم در این مقاله به مقایسه دانشگاه EMU و CIU قبرس بصورت کامل و مفصل بپردازیم تا بتوانید انتخاب درست تری داشته باشید.

مقایسه رنکینگ دانشگاه EMU و CIU قبرس

رتبه دانشگاه CIUرتبه دانشگاه EMU
2200800

مقایسه شهریه دانشگاه EMU و CIU قبرس

مقایسه شهریه دانشگاه مدیترانه شرقی و دانشگاه بین المللی قبرس نشان میدهد که دانشگاه CIU بورسیه های بالاتری دارد. دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه مدیترانه شرقی میتوانند حداکثر از بورسیه های 50 درصدی استفاده کنند در حالیکه دانشگاه بین المللی قبرس به دانشجویان خود بورسیه های 50 الی 75 درصدی ارائه میدهد که این بورسیه باعث شده است شهریه تحصیل در دانشگاه بین المللی قبرس بسیار مناسب تر باشد. در یک جدول شهریه های دو دانشگاه را باهم مقایسه میکنیم. اگر قصد تحصیل دندانپزشکی در قبرس و یا تحصیل پزشکی در قبرس را دارید حتما جدول زیر را مطالعه کنید.

مقایسه شهریه سالانه دانشگاه EMU و CIU قبرس
مقطعدانشگاه EMUدانشگاه CIU
کارشناسی4400$1726€
کارشناسی ارشد3700$1200€
دکترا5600$2400€
پزشکی20000$6600€
دندانپزشکی19000$5500€
داروسازی8000$2200€

مقایسه آزمون زبان دانشگاه EMU و CIU قبرس

یکی از دغدغه های دانشجویان ایرانی آزمون زبان ورودی دانشگاه های قبرس است. طبق تجربه ای که در این چند سال به دست آورده ام، دانشگاه مدیترانه شرقی EMU، سخت ترین آزمون زبان را در بین دانشگاه های قبرس دارد. معمولا فقط 40 درصد دانشجویان موفق به قبولی از آزمون ورودی زبان انگلیسی دانشگاه مدیترانه شرقی میشوند. این در حالی است که 90 درصد دانشجویان دانشگاه بین المللی قبرس از آزمون ورودی زبان انگلیسی قبول میشوند.

مقایسه دانشگاه EMU و CIU قبرس نشان میدهد که با وجود بهتر بودن رتبه دانشگاه مدیترانه شرقی نسبت به دانشگاه بین المللی قبرس، دانشگاه بین المللی قبرس شرایط بهتری را برای دانشجویان خود از نظر بورسیه فراهم کرده است. همچنین در آزمون ورودی زبان انگلیسی سخت گیری زیادی نمیکند. بنابراین آمارها نشان میدهد که هم اکنون بیشتر از 90 درصد متقاضیان تحصیل در دانشگاه های قبرس، دانشگاه بین المللی قبرس را انتخاب میکنند.

محمدحسین مهرزاد صدقیانی

من محمدحسین مهرزاد صدقیانی هستم. مدیر عامل کارگزاری دانشگاه های قبرس در ایران و دارای مدرک کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات از دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس.

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام و وقت بخیر لطفا در مورد ادامه تحصیل در دانشگاه های قبرس راهنمایی بفرمایید ممنون میشم شماره تماس تون را ایمیل کنین.

    1. سلام مریم عزیز:
      شرایط بورسیه ها و شهریه های در دانشگاه های مدیترانه شرقی و بین المللی قبرس بستگی به مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی مورد نظر شما میباشد برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هر مقطع و رشته ای با کارشناسان ما در تماس باشید.
      موفق باشید.
      02191010510

  2. با سلام
    چند روزی است که با جناب آقای مهرزاد صدقیانی به صورت تلفنی جهت اخذ پذیرش دانشجویی در قبرس در تماس هستم.
    چقدر ایشان با متانت و با حوصله و با اطلاعات کامل و جز به جز با صداقت توضیح می‌دهند که جای هیچ گونه سوال باقی نمی ماند.
    واقعا بسیار متشکرم و ان شاالله سالم و موفق باشید.

    1. سلام بیژن عزیز:
      ممنون از لطف شما موفق و موید باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا