خوابگاه های دانشگاه CIU قبرس

Cyprus International University Dormitories


خوابگاه های دانشگاه CIU قبرس یا همان دانشگاه بین المللی قبرس به دو نوع اصلی تقسیم بندی میشوند. استودیو و آپارتمان. استودیوها معمولا آشپزخانه ندارند، به جز جایی که امکانات آشپزخانه مشترک در دسترس است. همه آپارتمان ها دارای آشپزخانه و اتاق نشیمن مشترک هستند. اینترنت پرسرعت رایگان، تلفن، تلویزیون کابلی و یخچال در تمامی اقامتگاه ها موجود است. اتاق ها و قسمت های مشترک به طور منظم تمیز می شوند

دانشجویان جدید می توانند مستقیماً از طریق وب سایت دانشگاه و یا از طریق کارگزاری رسمی دانشگاه در ایران برای اقامت درخواست دهند. اگر قصد اقامت در محوطه دانشگاه را دارید، به دلیل محدودیت در دسترس بودن انواع اتاق های مختلف، توصیه می شود در مراحل اولیه اتاقی را انتخاب و درخواست دهید. رزرو خوابگاه دانشجویانی که پس از اطلاع از نوع اتاق و امکانات موجود ، در مدت زمان تعیین شده پرداخت خود را تکمیل می کنند، مورد تایید قرار می گیرد.

مشخصات خوابگاه های CIU

خوابگاه های دانشگاه CIU در قسمت مرکزی محوطه دانشگاه قرار دارند و دسترسی آسان به کتابخانه، سوپرمارکت، امکانات خشکشویی، CIU Arena، مینی سینما، کافه های مختلف و پاتوق های اجتماعی دارند.

تصاویر خوابگاه های دانشگاه CIU

امکانات خوابگاه ها

دانشجویانی که در خوابگاه های دانشگاه بین المللی قبرس اقامت دارند، اینترنت رایگان و نامحدود در میز مطالعه خود دارند ک بصورت کابلی و یا وایرلس می توانند به آن متصل شوند. یک اتصال تلفنی برای تماس بین اتاق ها و تماس های خارجی وجود دارد. تمام اتاق های خوابگاه دارای یخچال هستند. تلویزیون های اتاق ها دارای کیفیت HD میباشند و قابلیت پخش کانال های ترک را دارند. علاوه بر این، تلفن های کارتی در خوابگاه های استودیویی برای دانشجویانی که می خواهند خارج از محوطه دانشگاه تماس بگیرند وجود دارد.

اطلاعات تکمیلی خوابگاه ها

خوابگاه های دانشگاه بین المللی قبرس آسایش بالایی دارند و برای اکثر دانشجویان دانشگاه محل اقامت ارائه می دهند.خوابگاه های دانشگاه بین المللی قبرس از 17 ساختمان از نوع استودیویی و نوع آپارتمانی تشکیل شده است. خوابگاه های استودیویی  به نام های Lambusa، Bufavento، Vuni، Hilarion، Kantara و Soli Dormitory هستند که نامآنها از مکان های تاریخی قبرس گرفته شده است. خوابگاه های نوع آپارتمان  با شماره A1-A11 شماره گذاری شده اند.

خوابگاه های مدل استودیو

ساختمان های نوع استودیو از اتاق های یک، دو، سه تخته و چهار تخته تشکیل شده است. خوابگاه سولی در مجموع از 251 اتاق با معماری مدرن خود تشکیل شده است. خوابگاه سولی با ظرفیت 294 دانشجو برخلاف سایر خوابگاه ها دارای اتاق های یک نفره می باشد.
خوابگاه های لامبوسا و بوفاونتو به صورت اتاق های دو نفره و چهار تخته طراحی شده اند. هر اتاق یک فضای نشیمن راحت و آرام را با حمام و توالت مخصوص به دانش آموزان ارائه می دهد.
اتاق های دو نفره در خوابگاه های وونی، هیلاریون و کانتارا دارای حمام و توالت مشترک هستند. در اتاق های چهار نفره، حمام و سرویس بهداشتی اختصاصی اتاق در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.
پخت و پز و/یا گرم کردن در اتاق های نوع استودیو اکیدا ممنوع است. دانشجویان ما که می خواهند در اتاق های نوع استودیو ثبت نام کنند باید در برنامه های بسته قرار گیرند که در آن وعده های غذایی، خوابگاه ها و شهریه ها با قیمت های مقرون به صرفه ارائه می شود. در اتاق های خوابگاهی از نوع استودیویی، گرمایش با سیستم گرمایش مرکزی در خوابگاه های ما به جز سولی انجام می شود. همه خوابگاه های ما در تمام ساعات شبانه روز آب گرم دارند. خوابگاه سولی دارای سیستم گرمایش و سرمایش مرکزی هوشمند می باشد.

خوابگاه های مدل آپارتمانی

خوابگاه های نوع جدا دارای دو اتاق خواب و سه خواب هستند و هر اتاق خواب یک یا دو دانشجو را در خود جای می دهد.
علاوه بر این، هر آپارتمان دارای یک اتاق نشیمن، حمام، توالت، آشپزخانه و بالکن است. بر خلاف سایر خوابگاه ها، خوابگاه های آپارتمانی دارای آشپزخانه کاملاً مجهز هستند و می توان آشپزی را انجام داد.

خوابگاه های آپارتمانی دانشگاه بین المللی قبرس

قوانین خوابگاه های CIU

هم اتاقی خوابگاه های دانشگاه

دانشجویان دانشگاه بین المللی قبرس می توانند دوستی را که می خواهند در هنگام ثبت نام در خوابگاه با او بمانند انتخاب کنند. مدیریت خوابگاه، فرآیند استقرار را در راستای خواسته های دانشجویان، در محدوده امکانات انجام می دهد. دانشجویان جدیدالورود به شرط ثبت نام در سال اول می توانند اولین درخواست تغییر هم اتاقی را به صورت رایگان ارائه دهند. جدا از این، اگر به هر دلیلی قرار است تغییری انجام شود، برای بار اول باید ۱۰۰ یورو و برای بار دوم و بعد ۱۵۰ یورو پرداخت شود.

ساعات تردد خوابگاه های دانشگاه CIU

دانشجویان باید تا ساعت 24:00 در روزهای هفته و تا ساعت 02:00 در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات به اتاق خود بازگردند.

تکلیف وسایل دانشجو هنگام تعطیلی دانشگاه

دانشجویانی که برای ترم بعد اتاق رزرو کرده اند می توانند وسایل خود را در انبار خوابگاه ها بگذارند.

هزینه های برق و انرژی در خوابگاه های CIU

هزینه گرمایش و برق کلیه اتاق ها و آپارتمان های خوابگاهی مشترکاً توسط صاحبان اتاق پرداخت می شود. برای این کار هر دانشجویی که برای ورود به خوابگاه اقدام می کند 400 لیر به عنوان ودیعه مصرف در زمان درخواست پرداخت می کند. برای هر اتاق یک کنتور گرمایش و برق مجزا در نظر گرفته شده است. این کنتورها در پایان هر ماه توسط مدیریت خوابگاه خوانده می شود، فاکتورهای نشان دهنده میزان و میزان مصرف تهیه و در هر اتاق توزیع می شود. صاحبان اتاق‌ها می‌توانند ظرف 5 روز از تاریخ توزیع فاکتورها به صورت‌حساب‌های خود اعتراض کنند. در صورت تمایل، شمارنده ها به صاحبان اتاق معترض نشان داده می شود. پس از 5 روز هیچ اعتراضی پذیرفته نمی شود.

نظافت اتاق خوابگاه دانشگاه بین المللی قبرس

نظافت اتاق خوابگاه بر عهده خود دانشجویان می باشد. اداره خوابگاه ها به طور دوره ای بررسی می کند که آیا نظافت به درستی انجام شده است و از رعایت قوانین بهداشتی اطمینان حاصل می کند. در مواردی که دانشجو درخواست کند می توان خدمات نظافتی با پرداخت هزینه ارائه داد. مناطق مشترک، لابی ها، راهروها و غیره توسط مسئول خوابگاه ها نظافت می شود. در خوابگاه های استودیویی در انتهای راهروها سطل های زباله و در خوابگاه های آپارتمانی جلوی هر بلوک ظروف زباله وجود دارد. زباله ها را باید داخل کانال زباله یا ظرف زباله ریخت.

قوانین مهمان در خوابگاه های دانشگاه

دانشجویان می توانند تا ساعت 20 از مهمانان خود در اتاق های خود پذیرایی کنند. مدت زمان بازدید با توجه به مجوز از اداره خوابگاه ها تا ساعت 24 شب قابل تمدید می باشد. اسکان دانشجویانی که در خوابگاه ها ثبت نام نکرده اند در اتاق های خوابگاه اکیدا ممنوع می باشد. ضمناً دادن کارت دانشجویی به غیردانشجویان خلاف قوانین خوابگاهی است.
دانشجویان پسر نمی توانند به عنوان بازدیدکننده در خوابگاه با دانشجویان دختر وارد این خوابگاه ها شوند.
بازی و قمار و بازی های مشابه در محوطه دانشگاه، داشتن مشروبات الکلی در اتاق های خوابگاه، مصرف، استعمال دخانیات و مواد مخدر اکیدا ممنوع است. قوانین انضباطی در مورد دانش آموزانی که غیر از این تشخیص داده می شوند اعمال می شود.

اگر قصد تحصیل در قبرس را دارید، هم اکنون با ما تماس بگیرید.  موسسه حقوقی دادمهر عدالت نماینده رسمی دانشگاه های قبرس در کشور ایران میباشد. لطفا بابت اخذ پذیرش از دانشگاه های قبرس به افراد سودجو و فرصت طلب هیچگونه هزینه ای پرداخت نکنید. کلیه مراحل اخذ پذیرش شما با بیشترین میزان بورسیه، توسط ما در سریعترین زمان ممکن و بدون دریافت هیچ هزینه ای انجام خواهد شد.

محمدحسین مهرزاد صدقیانی

من محمدحسین مهرزاد صدقیانی هستم. مدیر عامل کارگزاری دانشگاه های قبرس در ایران و دارای مدرک کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات از دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس.

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “خوابگاه های دانشگاه CIU قبرس” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کیفیت
قیمت
خدمت

دکمه بازگشت به بالا