مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی

مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی

زندگی جزیره ای برای بسیاری از مردم جهان همانند یک رویا بوده و بسیار شگفت انگیز است. تصاویر بیدار شدن با صدای امواج در سواحل شنی در کنار استشمام بوی آب دریا، دلیل بسیاری از افراد برای سفر و زندگی در قبرس شمالی است. کشور قبرس به عنوان یکی از کشورهای جزیره‌ای در دریای مدیترانه قرار دارد که محل زندگی بیشتر از یک میلیون نفر بوده و همه سال بیش از ۴ میلیون نفر بازدید کننده به این منطقه می آیند. به عنوان فردی که تمایل به زندگی در این کشور دارد، باید با مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی آشنا شوید. مطالعه این مقاله از کارگزاری رسمی دانشگاه قبرس در ایران یعنی موسسه حقوقی دادمهر عدالت می تواند تصویری واضح از کشور قبرس

مزایای زندگی در قبرس شمالی

قبرس شمالی به عنوان یکی از بخش های مستقل این کشور، مزایا و معایب مختلفی را خواهد داشت. در اینجا می خواهیم شما را با مزایای زندگی در قبرس شمالی آشنا کنیم.

لذت بردن از سواحل زیبای قبرس شمالی

سواحل قبرس شمالی تداعی کننده سواحل زیبای شنی دریای مدیترانه است. یکی از جاذبه های اصلی و مزایای زندگی در قبرس شمالی سواحل زیبای این کشور است که همه ساله عاشقان دریا و سواحل شنی را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

هزینه زندگی پایین در قبرس شمالی

به هنگام سخن از مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی‌، هزینه های زندگی پایین در این کشور انبار به عنوان یکی از مزایای اصلی مهاجرت به قبرس شناخته می شود. اگر حقوق و درآمد شما در قبرس در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد، به احتمال زیاد مشکلی در هزینه های زندگی این کشور نخواهد داشت.

زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی

با وجود اینکه زبان ترکی به عنوان یکی از زبان های اصلی این کشور شناخته می شود، افرادی که تسلط کافی به زبان انگلیسی دارند، از زندگی در قبرس شمالی لذت خواهد برد. زیرا زبان رسمی این کشور انگلیسی بوده و بسیاری از مردم محلی انگلیسی را به عنوان زبان اول فرا گرفته اند.

بهترین مکان برای گذراندن اوقات فراغت

یکی دیگر از مزایای زندگی در قبرس شمالی، جو آرام و ساکت حاکم بر مکان های عمومی و تفریحی این کشور است. به طور کلی استراحت و گذراندن وقت با خانواده در اولویت این جزیره است. این را می توان از ساعات کاری مغازه ها و فروشگاه ها در این کشور متوجه شد.

امنیت بالا

امنیت در قبرس، یکی دیگر از مواردی است که  همواره مورد بررسی قرار می گیرد‌. کشور قبرس یکی از امن ترین مکان ها در جهان با آمار پایین جرم و جنایت شناخته می شود. این کشور در بین کشورهای دارای جمعیت کمتر از پنج میلیون نفر، در رتبه اول امنیت عمومی قرار دارد. با وجود اینکه در گذشته مناقشاتی بین بخش شمالی و جنوبی وجود داشته است، در حال حاضر با توجه به وساطت های سازمان ملل، هیچ مشکلی بین مردم این کشور و توریست ها را درگیر نمی کند‌.

را برای شما ایجاد کند. در این صورت، اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر دارید مطالعه ادامه مقاله را از دست ندهید.

فرصت های کاری فراوان در قبرس شمالی

به دلیل نرخ مالیات پایین، بسیاری از شرکت ها تمایل دارند که دفاتر مرکزی خود را به قبرس شمالی منتقل کنند. ساکنین می توانند از هزینه های کم زندگی و گزینه های شغلی فراوان استفاده کنند. علاوه بر این، بسیاری از سازمان ها اجازه کار از راه دور را می دهند. بدین ترتیب بسیاری از کارمندان می توانند وظایف کاری خود را با دسترسی ساده به اینترنت تکمیل کنند.

دسترسی به مراقبت های بهداشتی با کیفیت

برای کسانی که ساکن دائم جزیره قبرس شمالی هستند، مراقبت های بهداشتی اولیه از طریق مالیات پرداختی، رایگان است. بیمارستان های دولتی قبرس شمالی مراقبت های با کیفیتی را ارائه می دهند.

چندین بیمارستان خصوصی نیز در قبرس شمالی وجود دارند که به دلیل خدمات با کیفیت و قیمت مقرون به صرفه برای گردشگری پزشکی شهرت زیادی به دست آورده اند.

اینترنت پرسرعت در قبرس شمالی

هنگام بررسی مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی بحث سرعت اینترنت جز مزایای آن محسوب می شود. با ورود تعداد زیادی شرکت بین المللی به قبرس، قابلیت های پهنای باند گسترش یافته است. این امر نه تنها برای شرکت ها و سازمان های مستقر در جزیره، بلکه برای ساکنان نیز مفید است. داشتن زیرساخت مناسب برای اینترنت و فناوری، فرصت های بهتری را در سراسر جزیره فراهم می کند.

معایب زندگی در قبرس

هر کشوری در کنار مزایایی که می‌تواند برای مهاجرین داشته باشد، معایبی نیز خواهد داشت. در این بخش از مقاله مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی می خواهیم شما را با معایب زندگی در این کشور آشنا کنیم.

سطح حقوق پایین

در کنار اینکه هزینه زندگی در قبرس پایین است، میزان دستمزدی که افراد در این کشور برای سمت های شغلی مختلف دریافت می‌کنند نیز نسبتاً پایین است. به طوری که برای اکثر مشاغل سطح پایین این کشور، میزان حقوق ماهیانه حدود ۹ هزار دلار است.

پروازهای بین المللی محدود در قبرس شمالی

یکی از معایب زندگی در قبرس شمالی پایین بودن تعداد پروازهای بین المللی به این کشور است. با وجود اینکه پرواز های متعددی در طول روز انجام می شود، اما تعداد آن نسبت به پایتخت کشورها کمتر است.

پروازهای محدود قبرس شمالی

محدودیت در گزینه های خرید

یکی دیگر از معایب زندگی در قبرس شمالی بحث محدودیت در گزینه های خرید در مراکز فروش این کشور است. همچنین در صورت وجود کالاهای وارداتی در فروشگاه این کشور، به دلیل پیچیدگی ارسال آنها به جزیره، ممکن است قیمت بسیار بالایی داشته باشند.

نرخ مالیات فردی بالا برای ساکنین قبرس شمالی

به هنگام صحبت درباره مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی باید به وضع مالیات فردی نیز اشاره کنیم. در کنار اینکه کشور قبرس سرمایه گذاران خارجی را با تعداد زیادی مشوق مالیاتی برای حضور در این کشور جذب می کند، شرایط برای شهروندان این جزیره کمی متفاوت است. شهروندان این کشور مجاز هستند تا نرخ مالیات فردی ۳۵ درصدی را از درآمدشان به دولت پرداخت کنند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی مزایا و معایب زندگی در قبرس شمالی پرداختیم. کشور قبرس با توجه به مزایایی که دارد، می تواند به عنوان یکی از برترین مقاصد مهاجرتی برای ایرانیان باشد. با این حال، معایبی در اقامت در این کشور وجود دارد که باید این موارد را قبل از مهاجرت به قبرس در نظر بگیرید. در پایان در صورتی که نیاز به کسب راهنمایی های بیشتر دارید، می توانید با موسسه حقوقی دادمهر عدالت به عنوان تنها کارگزار رسمی دانشگاه قبرس در ایران در ارتباط باشید.

محمدحسین مهرزاد صدقیانی

من محمدحسین مهرزاد صدقیانی هستم. مدیر عامل کارگزاری دانشگاه های قبرس در ایران و دارای مدرک کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات از دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا