فرهنگ مردم قبرس

فرهنگ مردم قبرس

فهرست مطالب فرهنگ مردم قبرس

فرهنگ مردم قبرس، یک فرهنگ غنی و متنوع است که این فرهنگ تاثیرات بسیار زیادی از کشور ترکیه و همچنین کشورهای اطراف مدیترانه گرفته است.  زبان صحبت کردن آنها ترکی استانبولی میباشد، اما آنرا با لهجه خاصی صحبت میکنند. 

فرهنگ مردم قبرس به گونه ای است که بیشتر جشن های مذهبی را جشن می گیرند. برای مردم قبرس ترک نشین، زندگی خانوادگی اهمیت بسیار بالایی دارد و از این رو مقدار زیادی از وقت آزاد خود را در جمع خانوادگی و همراه با خانواده در پیک نیک، کنار باربیکیو و در جشن های صرف میکنند. تمام شهرهای و حتی برخی از روستاها جشنواره ها و فستیوال هایی را برگزار می کنند که بسیاری از آنها در اوایل تابستان است. از جمله این جشنواره ها و فستیوال های کشور قبرس میتوان به فستیوال رنگ ها و همچنین فستیوال بهاره اشاره نمود.

دین و آیین مردم قبرس 

گرچه مردم قبرس شمالی عمدتا مسلمان هستند، با این وجود آزادی مذهب در قانون اساسی قبرس وجود دارد و بسیار کم دیده میشود،که در صف رفتن به مساجد قرار گرفته و یا لباس های مذهبی بر تن کنند. زیرا آنها به این جمله که دین من در قلب من است اعتقاد دارند. مردم در انتخاب دین خود مختار بوده و آزادی عمل کامل دارند. در میان تعهدات خاصی برای مسلمانان پنج بار در روز در سپیده دم، ظهر، بعد از ظهر، غروب، و شب از مساجد اذان پخش میشود و مردم میتوانند برای نماز خود را آماده کنند.در طول ماه مبارک رمضان، همه مسلمانان بطور منظم روزه گرفته و در هنگام افطار در مساجد و رستوران های سطح شهر مراسم افطاری برگزار میشود. همچنین به منظور رعایت حال روزه داران ساعت کاری در ماه مبارک رمضان 2 ساعت کمتر از حالت عادی است.

فرهنگ مردم قبرس در مورد ازدواج 

فرهنگ مردم قبرس در مورد ازدواج همانند ایران میباشد. عروسی و ازدواج در قبرس شمالی یگی از رویدادهای مقدس خانوادگی است. بزرگان فامیل شامل ( خاله ها ، دایی ها و عموزاده ها و پسرعموها) در مراسم عروسی در کنار هم جمع میشوند تا اطمینان حاصل شود که بهترین زوج بهترین روز را دارند. خانواده های عروس و داماد معمولاً مکان مبله ای را برای زندگی در اختیار زوجین قرار می دهند. خانه یا آپارتمان معمولاً توسط خانواده داماد تهیه می گردد که تزیین داخلی ، مبلمان و وسایل برقی را انجام می دهد. این سنت در قبرس یک زوج جوان را قادر می سازد بدون هیچ گونه نگرانی عمده وارد زندگی متاهلی شوند. والدین به طور مکرر به خانه های فرزندان خود سر میزنند و معمولاً تا مدت ها به حمایت مالی و عاطفی ادامه می دهند.

فرهنگ مردم قبرس در زندگی اجتماعی 

مردم در قبرس شمالی بسیار اجتماعی هستند و دوست دارند بیشتر وقت خود را در بیرون از منزل سپری کنند. تمام شهرها دارای کافه های محلی هستند که مردم در یک فضای گرم در آن نشسته و گپ می زنند. آنها همچنین به خصوص در آغاز تابستان جشنواره هایی ترتیب می دهند. همچنین افسانه هایی در کشور قبرس شمالی وجود دارد. این زادگاه الهه عشق است و وطن بسیاری از قهرمانان و مقدسین است.

در کل در این نوشته سعی کردیم شما را با فرهنگ مردم قبرس آشنا کنیم. اگر سوالی دارید میتوانید با فشردن دکمه تماس با ما از تجربیات کارشناسان ما بصئرت رایگان بهره مند شوید.

اگر قصد تحصیل در قبرس را دارید، هم اکنون با ما تماس بگیرید.  موسسه حقوقی دادمهر عدالت نماینده رسمی دانشگاه های قبرس در کشور ایران میباشد. لطفا بابت اخذ پذیرش از دانشگاه های قبرس به افراد سودجو و فرصت طلب هیچگونه هزینه ای پرداخت نکنید. کلیه مراحل اخذ پذیرش شما با بیشترین میزان بورسیه، توسط ما در سریعترین زمان ممکن و بدون دریافت هیچ هزینه ای انجام خواهد شد.

محمدحسین مهرزاد صدقیانی

من محمدحسین مهرزاد صدقیانی هستم. مدیر عامل کارگزاری دانشگاه های قبرس در ایران و دارای مدرک کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات از دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس.

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “فرهنگ مردم قبرس” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کیفیت
قیمت
خدمت

دکمه بازگشت به بالا