شرایط کار در قبرس شمالی

Work in Cyprus

کار در قبرسکار در قبرس شمالی

شاید اولین چیزی که به ذهن شما برسد این باشد که آیا قبرس شمالی برای کار مناسب است؟ این سوال شما را از یک منبع بسیار موثق در کشور قبرس پاسخ میدهیم تا با خیال راحت این مقاله جامع را دنبال کنید.

Cyprus offers a relaxed lifestyle and is generally a very safe environment to live and work in
قبرس شمالی کشور  بسیار کوچکی است و معمولا تمام افراد همدیگر را میشناسند. بنابراین وقتی شما زندگی خود را در این جزیره آغاز کردید در مدت کوتاهی دوستان بسیاری خواهید یافت که همگی با هم و افرادی که صاحب صنایع بزرگ هستند در ارتباط بوده و به این وسیله میتوانید بسیاری از جای خالی ها را که در صنعت ساختمان و املاک و مستغلات تبلیغ می شود ، پیدا کنید. از جمله بانک ها ، کافه ها ، پذیرایی ، و همچنین در هتل ها و آژانس های مسافرتی که همیشه در جستجوی نمایندگان سفر به زبان انگلیسی هستند. بنابراین می توانید به راحتی اقدام به یافتن کار در قبرس نمایید.

کار در قبرس برای دانشجویان

طبق قوانین کشور قبرس که در سایت حکومتی دولت قبرس اعلام شده است که اکثرا از قوانین اتحادیه اروپا تبعیت میکند.

According to a recent law, which follows a directive of the European Union, students who are nationals of third countries may now work in Cyprus, in paid economic activity, under certain conditions and for certain kinds of work.

دانشجویانی که در قبرس مشغول به تحصیل هستند دارای ویزای تحصیلی میباشند. بنابراین نمیتوانند بصورت همزمان ویزای کاری داشته باشند، بنابراین دانشجویان میتوانند به یک کار پاره وقت مشغول شوند بطوریکه به نمره های آنها لطمه ای وارد نشود.

[presto_player id=8197]

بهترین زمان برای کار دانشجویان در قبرس فصل تابستان میباشد زیرا بهترین زمان و پر مشتری ترین فصل هتل ها، رستوران ها و اماکن توریستی بوده و اینگونه اماکن به شدت به نیروی کار نیازمند هستند و از طرفی دانشجوان در فصل تابستان زمان بیشتری برای کار کردن دارند.

نحوه یافتن کار در قبرس

مشاغل مورد نیاز شرکت ها همیشه در روزنامه های محلی و سایت های اینترنتی تبلیغ می شوند. به خصوص مقاله هفتگی زبان انگلیسی محلی قبرس امروز و روزنامه قبرس تایمز. با این حال بهترین راه برای یافتن شغل و کار سریع در قبرس شمالی. این است که تا آنجا که می توانید با افراد زیادی ملاقات کنید. که به دلیل طبیعت دوستانه مردم قبرس به راحتی میتوانید این کار را انجام  دهید. مهارت خود را به آنها توضیح دهید و سؤال کنید که آیا مردم از مشاغلی که ممکن است با مهارتهای شما متناسب باشد آگاهی دارند یا خیر. همچنین باید با رزومه خود مستقیماً به کارفرمایان بالقوه نزدیک شوید. بروید و آنها را ملاقات کنید و بپرسید که آیا جای خالی وجود دارد یا خیر.

شغل مردم در قبرس شمالی

همانطور که میدانید قبرس کشوری جزیزه ای است و هزینه های انرژی ( هزینه الکتریسیته ، آب و سوخت ) در این کشور بالا میباشد. از این رو هزینه های واحدهای تولیدی و بطور کلی تولید در این کشور بسیار بالاست و به عبارتی دیگز مقرون به صرفه نیست. همین امر باعث شده است تعداد واحدهای تولیدی و کارخانه جات در کشور قبرس شمالی به تعداد انگشتان دست هم نرسد.

از طرفی کشور قبرس، مکانی گردشی و تاریخی است و همه ساله توریست ها و مسافران بسیاری این کشور را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب میکنند، علاوه بر این کشور قبرس دارای دانشگاه های خوبی است که همگی دارای رتبه های عالی میباشند. این دو عامل یعنی کم بودن تعداد واحدهای تولیدی و توریستی دانشجویی بودن کشور قبرس، دست به دست داده تا شغل مردم در راستای خدمت به توریستان و دانشجویان این کشور باشد و بشتر مردم به مشاغلی چون هتلداری، رستوران داری و … مشغول هستند. البته ناگفته نماند که به علت بندری بون کشور قبرس ( بندر لیماسول که از معروف ترین بنادر دنیا میباشد در کشور قبرس قرار گرفته است ) بیشتر شرکت های معروف در این کشور دارای دفاتر کاری هستند.

همچنین طبق اعلام یکی از سایت های معتبر کاریابی قبرس، کسانی که دارای مدرک مهندسی برق ، امور مالی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات از راه دور هستند نیز تقاضای زیادی دارند. صنعت گردشگری بیشترین بخش تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و کارگران بین المللی معمولاً می توانند در این بخش فرصت پیدا کنند. 

Those with degrees in electrical engineering, finance, IT and telecommunications are also in high demand. The tourism industry accounts for the largest part of the country’s GDP and international workers can usually find opportunities in this sector. Other major industries include: energy.

قانون کار در قبرس شمالی

طبق قوانین اداره کار کشور قبرس شمالی دانشجویان اجازه کار تمام وقت و دریافت بیمه و مزایای قانون کار را نداشته و دانشجویان تنها میتوانند بصورت پاره وقت در واحدهای صنفی، شرکت ها و یا رستوران ها مشغول به کار شوند. معمولا حقوق کار پاره وقت در قبرس چیزی در حدود 1100 الی 1500 لیر ترکیه بسته به ساعات کاری که دانشجو مشغول به کار میشود متفاوت است.

اگر فردی بتواند در یکی از شرکت ها و یا واحدهای صنفی کشور قبرس شمالی استخدام شود می تواند به نابه درخواست آن واحد صنفی و معرفی به اداره کار علاوه بر دریافت حقوق و بیمه طبق قانون کار از خدمات ویزای کاری نیز بهره مند شود.  حقوق پایه قانون کار در قبر شمالی همه ساله تغییر میکند. اما طبق قانون سال 2018 حداقل حقوق خالص دو هزار و پنجاه و هفت لیر ترکیه و حداقل حقوق با تمام مزایا دو هزار و سیصد و شصت و پنج لیر ترکیه تصویب شده است. البته طبق اعلام های جدید اداره کار قبرس حداقل حقوق به تازگی و با توجه به گرانی های اتقاق افتاده به دو هزار و ششصد و بیست لیر ترکیه ارتقاء یافته است.

سوالات رایج کار در قبرس

1- من یک فرد خارجی هستم. چطور میتوانم برای کار در قبرس اقدام کنم؟ 

پاسخ : برای افراد خارجی که می خواهند برای کار به قبرس شمالی بیایند ، قبل از آمدن ؛ کارفرما باید به وزارت کار و تأمین اجتماعی مراجعه کند و برای دریافت مجوز قبلی برای کارمند ، اقدام کند. طبق قوانین قبرس فردی که بعد از گرفتن مجوز کار به قبرس مراجعه میکند بایستی با همان پاسپورتی که برای او مجوز گرفته شده وارد قبرس شده و در محل مشخص شده کار (در محل کار ، جنب کارفرما) و در مشاغل از پیش تعیین شده کار کند.

2- آیا بدون داشتن مجوز از وزارت کار و تامین اجتماعی قبرس میتوان به کار مشغول شد؟

پاسخ: افراد خارجی که بدون مجوز قبلی از طرف وزارت کار و تأمین اجتماعی TRNC به کشور وارد می شوند، در هیچ مکانی نمی توانند کار کنند.  همچنین اگر فردی با داشتن مجوز کار در قبرس وارد قبرس شود و نتواند قبل از پایان تاریخ مجوز کار، مشغول به کار شود دیگر حق شروع کار را ندارد و باید مجدد اقدام به دریافت مجوز کند.

3- من با داشتن مجوز کار وارد قبرس شده ام، بعد از ورود به قبرس برای دریافت ویزای کاری چه کاری باید انجام دهم؟

اگر یک کارگر خارجی بخواهد برای کار به قبرس بیاید ، کارفرما باید از طرف خود مجوز قبلی را از وزارت دریافت کند. کارفرمای دریافت کننده مجوز باید حداکثر حداکثر ظرف 15 روز از تاریخ ورود کارمند به قبرس شمالی به اداره مربوطه وزارت (اداره کار منطقه ای) مراجعه کرده و کار را حداکثر ظرف 30 روز انجام دهد.  اگر درخواست اجازه کار که توسط وزارت ارزیابی شده است تایید شود ، اجازه کار برای اتباع بیگانه صادر می شود. اجازه کار صادر شده توسط وزارت در پاسپورت شما زده میشود. و در اصطلاح شما ویزای کاریب خود را دریافت کرده اید. ویزای کاری قبرس در مرکز اجازه کار (در نزدیکی فروشگاه Binbir şeitit – لفکوزا) صادر میشود.

4- آیا میتوانم بطور همزمان در بیش لز یکجا مشغول به کار شوم؟

نخیر، اگر شما در یک محل کار با اجازه کار مشغول به کار هستید ، نمی توانید در محل کار دیگری یا با کارفرمای دیگری کار کنید.

5- مدت زمان مجوز کار در قبرس چقدر است؟

اجازه کار برای حداقل مدت 6 ماه و حداکثر 1 سال صادر می شود. پس از پایان مدت 6 ماه یا 1 سال اجازه کار ، اگر همچنان با همان کارفرما در همان محل کار – شرکت و حرفه خود کار کنید ، مجوز کار باید تمدید شود.

6- چه عواملی باعث ابطال مجوز کار میشود؟

حتی اگر اجازه کار هم برای شما صادر شده باشد ؛ اگر بعد از شروع مجوز کار را شروع نکنید ، اگر بعد از شروع کار کار خود را از سر نگیرید ، اگر قرارداد خدمات توسط کارفرما یا شما فسخ شود ، اجازه کار توسط وزارت باطل می شود.

همچنین اگر علاقه مند به تحصیل در قبرس شمالی هستید میتوانید مقاله مربوط به این موضوع را در سایت مطالعه کنید.

اگر قصد تحصیل در قبرس را دارید، هم اکنون با ما تماس بگیرید.  موسسه حقوقی دادمهر عدالت نماینده رسمی دانشگاه های قبرس در کشور ایران میباشد. لطفا بابت اخذ پذیرش از دانشگاه های قبرس به افراد سودجو و فرصت طلب هیچگونه هزینه ای پرداخت نکنید. کلیه مراحل اخذ پذیرش شما با بیشترین میزان بورسیه، توسط ما در سریعترین زمان ممکن و بدون دریافت هیچ هزینه ای انجام خواهد شد.

محمدحسین مهرزاد صدقیانی

من محمدحسین مهرزاد صدقیانی هستم. مدیر عامل کارگزاری دانشگاه های قبرس در ایران و دارای مدرک کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات از دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس.

کیفیت

100 %

قیمت

100 %

خدمت

100 %

توسط 18 کاربر

  • تصویر آواتار

    خلیل زرددو خورشیدی

    سلام وقت تون بخیر : بنده حدود ۲۰ ساله که کار کشاورزی و باغداری مشغولم . آیا میتونم ویزای اقامت با کار کشاورزی در قبرس رو بگیرم یا خیر : آیا مستلزم خرید زمین یا سرمایه گذاری می باشم : راهنمایی بفرمایید منمنون میشیم

    ژوئن 17, 2023
    • آیکون فروشگاه ریویوایکس

      موسسه حقوقی دادمهر عدالت

      ژوئن 26, 2023

      جناب آقای خورشیدی عزیز شما ملزم به خرید زمین کشاورزی در قبرس شمالی نمیباشید. جهت اطلاع ار شرایط کار در قبرس شمالی با ما در ارتباط باشید.

  • تصویر آواتار

    رها

    سلام وقتتون بخیر
    من قصد دارم با خرید ملک به قبرس بیام اما همه میگن نرو چون شغل نیست و خونه هم برات دردسر میشه
    نظر شما چیه
    میشه لطف کنید و پاسختون به ایمیلم ارسال کنید.

    آوریل 7, 2023
    • آیکون فروشگاه ریویوایکس

      موسسه حقوقی دادمهر عدالت

      نوامبر 6, 2023

      سلام رهای عزیز:
      به سوال شما در قالب ایمیل پاسخ داده خواهد شد.
      موفق باشید.

  • تصویر آواتار

    حسن حسنخانی

    درود برشما.
    ایا خدمات موتورهای برقی در قبرس وحود دارد

    دسامبر 6, 2022
    • آیکون فروشگاه ریویوایکس

      موسسه حقوقی دادمهر عدالت

      نوامبر 8, 2023

      سلام حسن عزیز:
      برای اطلاعات در زمینه خدمات موتورهای برقی با کارشناسان ما درا ارتباط باشید.
      موفق باشید.

  • تصویر آواتار

    علی احمدی

    سلام ، بنده قیمت زمین در قبرس را دیدم خیلی مناسب است آیا می توان در قبرس یک زمین خرید و پس از ساخت ان اقدام به فروش آن کرد یعنی یک کار و کسب معمولی ساخت و ساز در آنجا راه انداخت

    جولای 11, 2022
    • آیکون فروشگاه ریویوایکس

      موسسه حقوقی دادمهر عدالت

      نوامبر 8, 2023

      سلام علی عزیز:
      بله امکان ساخت وساز پس از خرید ملک وجود دارد.
      برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما درارتباط باشید.
      موفق باشید.

  • تصویر آواتار

    فاطمه

    سلام وقت بخیر
    برای بورسیه
    خوابگاه میخاستم بگم که اگ بیایم موسسه حقوقی بریم
    برای این کارا خوندم نوشته بود میتونید لز همینجا ثبت نام کنید در دانشگاه و خوابگاه میتونیم بیام اونجا ثبت نام کنیم اونجا به مشکل نخوریم

    ژوئن 19, 2022
    • آیکون فروشگاه ریویوایکس

      موسسه حقوقی دادمهر عدالت

      نوامبر 8, 2023

      سلام فاطمه ی عزیز:
      بله امکان رزرو خوابگاه قبل از رفتن وجود دارد.
      برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما درارتباط باشید.
      موفق باشید.

  • تصویر آواتار

    mehrdad

    سلام ببخشید من سوالی داشتم درارتباط با کار در قبرس حتی اگر ما فارغ التحصیل دانشگاه های خود قبرس هم باشیم تو قبرس کار مرتبط نمیدن؟یعنی بین افراد خارجی و بومی در ارتباط با استخدام تفاوت قائل میشن و به فارغ التحصیلان کارنمیدن؟ واقعا اینجوریه؟

    ژوئن 15, 2022
    • آیکون فروشگاه ریویوایکس

      موسسه حقوقی دادمهر عدالت

      نوامبر 8, 2023

      سلام مهرداد عزیز:
      کار مرتبط به رشته تحصیلی در قبرس وجود دارد اما بستگی به رشته تحصیلی شما دارد و معمولا رشته های گردشگری هتلداریو… بازار کار خوبی دارد
      برای کسب اطلاعات بیشتر باکارشناسان ما در ارتباط باشید.
      موفق باشید.

  • تصویر آواتار

    artemis

    سلام خسته نباشید عذرمیخوام من میخواستم برای تحصیلات در دانشگاه های قبرس اقدام کنم ولی آشنایانی که قبلا از دانشگاه های قبرس فارغ التحصیل شدن گفتن که کار مربوط به رشته بعد از فارغ التحصیلی برای غیرترک ها و دانشجویان بین المللی در قبرس ممنوعه و کار نمیدن بهشون
    میخواستم بدونم که این حرف صحت داره؟رشته ی مورد نظر من دندان پزشکی هست و میخواستم بدونم که اگه این رشته رو در دانشگاه های قبرس بخونم و فارغ التحصیل بشم ،در بیمارستان ها یا مطب نمیتونم مشغول به کار بشم به عنوان یک دندان پزشک؟

    نوامبر 8, 2021
    • آیکون فروشگاه ریویوایکس

      موسسه حقوقی دادمهر عدالت

      نوامبر 21, 2021

      سلام بله این حرف کاملا صحیح است. اما شما میتوانید به راحتی با مدارک دانشگاه های قبرس از کشورهای اروپایی ویزای کار بگیرید.

  • تصویر آواتار

    Sara

    سلام،آیا بازار کار رشته مهندسی معماری و ساخت و ساز در کشور قبرس خوب هست ؟؟

    سپتامبر 8, 2021
    • آیکون فروشگاه ریویوایکس

      موسسه حقوقی دادمهر عدالت

      نوامبر 21, 2021

      سلام بله بازار کار رشته معماری با توجه به حجم بالای پروژه های در حال ساخت در قبرس شمالی عالی میباشد.

  • تصویر آواتار

    پرستو نعیمی

    سلام. دو سوال داشتم.اگر ما قصد مهاجرت به قبرس شمالی و خرید ملک را داشته باشیم. آیا برای شروع هر کاری باید قبل از ورود به کشور قبرس مجوز کار رو از وزارت کار قبرس داشته باشیم. یعنی قبل از هر گونه اقدامی باید مجوز کار رو گرفته باشیم؟
    در صورتی که دکترا داشته باشیم آیا امکان کار و تدریس در دانشگاه وجود دارد و چگونه می توان در این رابطه اطلاعاتی کسب کرد یا اقدامی نمود.

    می 8, 2021
    • آیکون فروشگاه ریویوایکس

      موسسه حقوقی دادمهر عدالت

      نوامبر 8, 2023

      سلام پرستوی عزیز:
      بله ویزای کار برای شروع فعالیت کاری خود در دانشگاه یا در غیر اینصورت خرید ملک برای گرفتن اقامت الزامی میباشد.
      و همچنین در صورت داشتن مدرک دکتری میتوانید در دانشگاه های قبرس مشغول بکار شوید.
      موفق باشید.

  • تصویر آواتار

    milad

    سلام من ۳۰ سال سن دارم دارایه مهارت های فنی هستم ایا برای کار در قبرس میتونم اقدام کنم درصمن بنده دارایه فرزند و همسر هستم با این شرایط میتونم ذثدر قبرس فعالیت کنم یا نه!؟ ممنون میشم راهنماییم کنید!!!

    آوریل 27, 2021
    • آیکون فروشگاه ریویوایکس

      موسسه حقوقی دادمهر عدالت

      نوامبر 8, 2023

      سلام میلاد عزیز:
      با توجه اینکه قبرس جزیره ای توریستی و دانشگاهی میباشد شما میتواند در کشور های دیگری با شرایط و حقوق کاری بهتر مشغول بکار شوید.زیرا زندگی برای شمابا کار در شغل ازاد همراه با فرزند و همسر در قبرس مشکل اسا خواهد بود.
      موفق باشید

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کیفیت
قیمت
خدمت

دکمه بازگشت به بالا