هزینه مسکن و خوابگاه در قبرس

اجاره خوابگاه در کشور قبرسهزینه مسکن و خوابگاه برای دانشجویان

دانشجویانی که کشور قبرس را برای تحصیل انتخاب می کنند برای اقامت خود دو گزینه پیش رو دارند، خوابگاه های خصوصی و دولتی داخل دانشگاه و یا اجاره یا خرید منزل در خارج از دانشگاه مدیترانه شرقی. هر کدام از این گزینه ها یک سری مزایا و معایب دارند. معمولا اجاره منزل باصرفه تر از اجاره خوابگاه می باشد اما تجربه نشان داده است که منزل به دلیل یک سری مشکلات از قبیل ( هزینه بالای برق مصرفی ، هزینه بالای آب مصرفی ، مشکلات سرمایش و گرمایش ، امنیت کم تر نسبت به خوابگاه ) برای اقامت توصیه نمی شود به همین دلیل خوابگاه مناسب ترین گزینه برای اقامت می باشد.

معایب اجاره منزل مسکونی در قبرس

تجربه زندگی اینجانب در قبرس همچنین تجربه سالها اعزام دانشجو ثابت کرده است که اجاره خوابگاه بسیار بهتر از اجاره منزل مسکونی در قبرس میباشد که در اینجا بطور مختصر به دلایل این موضوع اشاره خواهم کرد.

هزینه انرژی در کشور قبرس زیاد است

به علت جزیره ای بودن کشور قبرس هزینه های انرژی برق و همچنین هزینه آب بسیار بالا میباشد و افرادی که اقدام به اجاره منزل شخصی می کنند بایستی خودشان عهده دار این هزینه ها باشند که این می تواند خود ماهیانه بطور متوسط چیزی در حدود 200 لیر ترکیه را شامل شود که با معادل ریالی آن چیزی در حدود پانصد هزار تومان میباشد. اما در خوابگاه ها هزینه انرژی رایگان بوده و به عهده خوابگاه میباشد.

هزینه برق قبرس
هزینه برق قبرس

مشکل تامین آب گرم منازل

به علت گران بودن هزینه انرژی در قبرس معولا منازل به منظور تامین آب گرم خود به ویژه برای استفاده در حمام از انرژی خورشیدی استفاده می کنند. بطوریکه بر روی پشت بام اکثر خانه های قبرس پنال خورشیدی به همراه یک منبع آب وجود دارد که با همین روش آب گرم مورد نیاز خود را تامین می کنند. عیب این روش این است که اولا آب گرمی که از این روش به دست می آید کیفیت بالایی نداشته و خیلی گرم و مناسب حمام نیست و دوما آب گرم همیشه و بصورت 24 ساعته موجود نخواد بود. اما اکثر خوابگاه ها به علت داشتن موتورخانه های مجهز از روش های پیشرفته برای تهیه آب گرم استفاده می کنند بنابراین آب گرم بصورت 24 ساعته موجود میباشد.

آب گرم قبرس
آب گرم قبرس

یافتن تعمیرکار و تعمیر وسایل منزل در قبرس

وسایل موجود در منزل اشیای مصرفی بوده وساخته دست بشر میباشد بنابراین هر لحظه امکان خراب شدن انها وجود دارد. در صورت خواب شدن اشیای منزل دانشجو بایستی در شهر به دنیال تعمیرکار برای تعمیر وسایل باشد که این خود باعث اتلاف ئقت دانشجو میشود و علاوه بر مشکلات این مسئله بایستی هزینه های اضافی بابت تعمیرات پرداخت کند  ولی سیستم خوابگاه های دانشگاه قبرس به این صورت نیست و در صورت خرابی اشیاء داخل خوابگاه از جمله یخچال، تلویزیون و یا شیرالات بلافاصله با یک تماس با پذیرش خوابگاه وسیله تعمیر و یا جایگزین میشود که این خود مسئله ای بسیار مهم میباشد.

تعمیرکار وسایل قبرس
تعمیرکار وسایل قبرس

وجود نگهبانی 24 ساعته در خوابگاه ها

تمامی خوابگاه های دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس دارای نگهبانی 24 ساعته میباشند. این برای خانواده های ایرانی مسئله بسیار مهمی میباشد زیرا اکثر افرادی که برای اجاره خوابگاه با ما تماس میگیرند این سوال را میپرسند که آیا خوابگاه دارای نگهبانی میباشدو یا خیر. این یکی از مهمترین مزایای خوابگاه در مقابل منزل مسکونی میباشد.

لابی خوابگاه POP ARTS قبرس

اگر قصد تحصیل در قبرس را دارید، هم اکنون با ما تماس بگیرید.  موسسه حقوقی دادمهر عدالت نماینده رسمی دانشگاه های قبرس در کشور ایران میباشد. لطفا بابت اخذ پذیرش از دانشگاه های قبرس به افراد سودجو و فرصت طلب هیچگونه هزینه ای پرداخت نکنید. کلیه مراحل اخذ پذیرش شما با بیشترین میزان بورسیه، توسط ما در سریعترین زمان ممکن و بدون دریافت هیچ هزینه ای انجام خواهد شد.

محمدحسین مهرزاد صدقیانی

من محمدحسین مهرزاد صدقیانی هستم. مدیر عامل کارگزاری دانشگاه های قبرس در ایران و دارای مدرک کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات از دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس.

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “هزینه مسکن و خوابگاه در قبرس” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کیفیت
قیمت
خدمت

دکمه بازگشت به بالا