مرز قبرس شمالی و جنوبی

آشنایی با مرزهای بین قبرس شمالی و قبرس جنوبی

مرز قبرس شمالی و جنوبی

کشور قبرس شمالی و قبرس جنوبی دو کشور کاملا مستقل هستند . در سال 2003 مرزهای بین قبرس شمالی و جنوبی افتتاح شد و این امر امکان دسترسی آزاد مردم بین دو کشور را فراهم کرده است. این مرزها بطور روزانه توسط افراد دو طرف جزیره برای تجارت ، خرید و گردشگری استفاده می شود.

که بین آنها مرزهای زمینی وجود دارد. تنها شرط استفاده شما از مرز قبرس شمالی و جنوبی عیور شما از جمهوری قبرس شمالی به بخش جنوبی قبرس این است که یا یک شهروند قبرسی باشید و یا یک شهروند اروپایی باشید. تابعیت و گذرنامه اتحادیه اروپا ملزم به عبور از وسیله نقلیه شخصی است ، اما شما نمی توانید با وسیله نقلیه ای که از قبرس شمالی اجاره کرده اید به سمت قبرس جنوبی بروید.

  • ایرانیان برای سفر به قبرس جنوبی فقط یک راه دارند و آن هم این است که ویزای قبرس جنوبی خود را از سفارت قبرس دریافت کنند و بصورت هوایی وارد قبرس جنوبی شوند.  درباره ویزای قبرس در بخش مربوط به این مطلب توضیحات کاملی نوشته شده است. حال در ادامه شما را با مرزهای بین قبرس شمالی و جنوبی آشنا می کنیم.
  • اگر اجاره ماشین اجاره ای در جنوب قبرس را اجاره کنید به شما اجازه می دهد با ماشین خود از مرز به قبرس شمالی عبور کنید. اگر از طرف دیگر اتومبیل خود را در شمال قبرس اجاره کنید مجاز نیستید آن را از مرز عبور دهید. اگر ماشین شخصی شما باشد ، اجازه دارید آن را از مرز عبور دهید.
  • اگر قصد سفر به جنوب قبرس را دارید و یک اتومبیل اجاره ای از قبرس شمالی دارید ، باید ماشین خود را در مرز ترک کنید. تعدادی از آژانس های اجاره ای در گذرگاه های مختلف مرزی واقع شده اند ، به این ترتیب به شما امکان می دهد یک بار اتومبیل را از مرز عبور دهید. هرگونه بیمه ای که ممکن است از هر طرف خریداری کرده باشید ، پس از عبور از مرزهای قبرس شمالی و جنوبی معتبر نیست و بنابراین در صورت برنامه ریزی برای رانندگی در آن طرف مرز ، نیاز به خرید بیمه اضافی خواهید داشت.

 

مرز قبرس شمالی و جنوبی مته هان (Metehan Sınır Kapısı)

مرز مته هان قبرس شمالی و جنوبیمرز زمینی مته هان برای عبور وسیله نقلیه موتوری، دچرخه و موتور سیکلت بسیار مناسب میباشد

مرز قبرس شمالی و قبرس جنوبی لندرا پالاس (Lendra Palace Kapısı)

مرز-زمینی-لندراپلاس-قبرس-شمالی-و-جنوبیاین مرز که در نزدیکی بازار قبرس شمالی و جنوبی قرار گرفته است، مناسب برای عبور پیاده است

مرز قبرس شمالی و جنوبی لوکماچی (Lokmacı Sınır Kapısı)

مرز-قبرس-شمالی-و-جنوبی-لوکماچیاین مرز نیز بارارهای قدیمی دو قسمت را از هم جدا میکند و مانند مرز لندراپالاس فقط برای عابر پیاده است

مرز قبرس شمالی و قبرس جنوبی بیارمودو (Beyarmudu Sınır Kapısı)

مرز بیارمودو قبرس شمالی و جنوبیاین مرز در روستای پیله قرار گرفته است و هم برای وسایل نقلیه و هم برای عابر پیاده مناسب است.

مرز قبرس شمالی و جنوبی بستانجی (Bostancı (Güzelyurt) Sınır Kapısı)

مرز قبرس شمالی و جنوب بستانجیاین مرز در دهکده بوستانچی، غرب نیکوزیا واقع شده است ، و هم برای وسایل نقلیه  و هم برای عابران پیاده مناسب است.

مرز قبرس شمال و جنوب یشیلیرماک (Yeşilırmak Kapısı)

مرز قبرس شمالی و جنوبی یشیلیرماکاین مرز در دهکده ییشیلاورماک ، در غرب نیکوزیا قرار گرفته و هم برای وسایل نقلیه  و هم برای عابران پیاده مناسب است.

مرز قبرس شمالی و قبرس جنوبی آکیار (Akyar Kapısı ( Gazi Mağusa)

مرز آیکار قبرس شمالی و جنوبیاین مرز تنها دروازه مرزی در فاماگوستا است. این هم برای وسایل نقلیه موتوری و هم برای عابران پیاده مناسب است.

 

اگر قصد تحصیل در قبرس را دارید، هم اکنون با ما تماس بگیرید.  موسسه حقوقی دادمهر عدالت نماینده رسمی دانشگاه های قبرس در کشور ایران میباشد. لطفا بابت اخذ پذیرش از دانشگاه های قبرس به افراد سودجو و فرصت طلب هیچگونه هزینه ای پرداخت نکنید. کلیه مراحل اخذ پذیرش شما با بیشترین میزان بورسیه، توسط ما در سریعترین زمان ممکن و بدون دریافت هیچ هزینه ای انجام خواهد شد.

محمدحسین مهرزاد صدقیانی

من محمدحسین مهرزاد صدقیانی هستم. مدیر عامل کارگزاری دانشگاه های قبرس در ایران و دارای مدرک کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات از دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس.

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “مرز قبرس شمالی و جنوبی” دیدگاه می‌گذارید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کیفیت
قیمت
خدمت

دکمه بازگشت به بالا