تحصیل در قبرس

بررسی کامل شرایط مهاجرت تحصیلی به قبرس

فهرست مطالب

اگر میخواهید با شرایط تحصیل در قبرس شمالی آشنا شوید توصیه میکنم این مطلب رو بصورت کامل و دقیق مطالعه کنید، چون قصد دارم خیلی صادقانه و شفاف تمام مواردی که نیاز دارید را برایتان توضیح دهم.

تحصیل در قبرس در یک نگاه

اگر قصد تحصیل در دانشگاه های قبرس را دارید ، خیلی کوتاه و مختصر باید گفت که کشور قبرس به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است. قبرس شمالی تحت نظارت ترکیه و کشور قبرس جنوبی تحت نظارت یونان میباشد. در ادامه در یک جدول بطور خلاصه اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار میدهیم.

قبرس شمالی قبرس جنوبی
پایتخت قبرس Lefkosa Nicosia
زبان تحصیل در دانشگاه ها انگلیسی و ترکی استانبولی انگلیسی و یونانی
زبان رسمی ترکی استانبولی یونانی
مورد تایید اتحادیه اروپا بله بله
مورد تایید وزارت بهداشت ایران بله بله
مورد تایید وزارت علوم ایران بله بله
بورسیه بورسیه های 25 الی 75 درصدی

تجربه تحصیل در قبرس شمالی و یک رزومه موفق

من محمدحسین مهرزاد صدقیانی، فارغ التحصیل دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس هستم و تجربه چندین ساله زندگی در کشور قبرس را دارم. تصویری که در زیر مشاهده میکنید، تصویری از مراسم فارغ التحصیلی بنده از دانشگاه مدیترانه شرقی و در واقع پایان دوران تحصیل در قبرس اینجانب میباشد.

زمانی که خودم قصد تحصیل در این جزیره زیبا را داشتم، هیچ منبع و مرجعی وجود نداشت که بتوانم جواب سوالاتم را در آن پیدا کنم. بنابراین بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه، تصمیم به تاسیس برند ای ام یو رجیستر نمودم، تا بتوانم تجربیات خود را به متقاضیان تحصیل در قبرس منتقل کنم و طولی نکشید تبدیل به بزرگترین نمابنده دانشگاه های قبرس در کل خاورمیانه شدم و در واقع اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های قبرس به تخصص اصلی من تبدیل شد بطوریکه در این مدت نزدیک به 1300 پذیرش تحصیلی موفق با بورسیه های بالا، برای دانشجویان از دانشگاه های قبرس اخذ نمودم.



مراسم دریافت تندیس و لوح تقدیر به عنوان برترین ایجنت خاورمیانه از جناب آقای دکتر هاشمی پور عضو هیئت مدیره دانشگاه بین المللی قبرس و جناب آقای مته بویاچی مالک دانشگاه بین المللی قبرس و رئیس هیئت مدیره نوا بانک ترکیه

در ادامه ویدئویی کوتاه از تعدادی از دانشجویانی که توسط نمایندگی اینجانب اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه های قبرس نموده اند را برایتان فراهم کرده ام. افتخار موسسه ما از زمان شروع فعالیت صداقت در امور و ارائه مشاوره های صحیح برای متقاضیان میباشد. در ادامه مصاحبه برخی از دانشجویان ما را مشاهده میکنید.


فرم درخواست پذیرش

دانشگاه های قبرس شمالی

کشور قبرس یک کشور توریستی و دانشگاهی است. از این  رو دارای دانشگاه های بسیار زیادی میباشد. اما این حقیقت پنهان نیست که تمام این دانشگاه ها دارای رتبه و رنکینگ مناسبی نمیباشند. معمولا افرادی که به فکر تحصیل در قبرس هستند میتوانند از بین دانشگاه های برتر این کشور یکی را انتخاب کنند.

قبرس شمالی دارای سه دانشگاه برتر میباشد . هر سه این دانشگاه ها مورد تایید اتحادیه اروپا، کانادا، آمریکا و ترکیه میباشند. در ادامه و در یک جدول بصورت مختصر و مفید، دانشگاه های قبرس شمالی را با یکدیگر مقایسه کرده ایم.

Cyprus International University
cyprus international university
بهترین پیشنهاد برای تحصیل در قبرس
رتبه جهانی دانشگاه 2200
دانشگاه بین المللی قبرس

Eastern Mediterranean University
eastern mediterranean university
بهترین دانشگاه از نظر رتبه و رنکینگ
رتبه جهانی دانشگاه 800
دانشگاه مدیترانه شرقی

Near East University
near east university logo
بهترین پیشنهاد رشته های دندانپزشکی و پزشکی
رتبه جهانی دانشگاه 1300
دانشگاه خاور نزدیک
یک پیشنهاد از روی وجدان کاری و البته با سند و مدرک | اگر آینده شغلی شما برایتان مهم است و اگر مورد پذیرش بودن مدرک شما توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، کانادا و آمریکا برای شما مهم است، حتما یکی از سه دانشگاه بالا را برای تحصیل در قبرس انتخاب کنید. اینجانب انتخاب یکی از سه دانشگاه بالا را به شما تحمیل نمیکنم و اگر قصد تحصیل در سایر دانشگاه های قبرس شمالی را نیز داشته باشید، ما طرف قرارداد با تمامی دانشگاه های قبرس هستیم.

Girne University
girne university
بهترین پیشنهاد برای رشته دریانوردی
رتبه جهانی دانشگاه
دانشگاه گیرنه

Arkin University
arucad university logo
بهترین دانشگاه برای رشته های هنر
رتبه جهانی دانشگاه –
دانشگاه آرکین قبرس

Girne American University
دانشگاه آمریکایی گیرنه
بهترین پیشنهاد برای رشته هوانوردی
رتبه جهانی دانشگاه 
دانشگاه آمریکایی گیرنه

تحصیل در دانشگاه بین المللی قبرس CIU

دانشگاه بین المللی قبرس یا همان دانشگاه CIU، بهترین دانشگاه قبرس از نظر بورسیه تحصیل در قبرس و اعتبار مدرک میباشد و در سالهای اخیر در بین متقاضیان، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. علت پرطرفدار بودن این دانشگاه بورسیه های عالی این دانشگاه می‌باشد که باعث شده است در هر ترم افراد بسیاری برای تحصیل در دانشگاه ciu راغب باشند. این دانشگاه برای دانشجویان مقطع کارشناسی تا 75 درصد بورسیه، و برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تا 50% بورسیه ارائه میدهد. با توجه به این بورسیه هزینه های تحصیل در این دانشگاه بسیار مناسب میباشد.

تحصیل در دانشگاه مدیترانه شرقی EMU

دانشگاه مدیترانه شرقی یا همان دانشگاه emu، از نظر رتبه بندی جهانی که در جدول بالا نیز درج شده است، بهترین دانشگاه قبرس محسوب میشود. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های جهان بوده و مدارک مورد تایید وزارت علوم ایران نیز میباشد. به جرات می توان گفت تحصیل در این دانشگاه بهترین گزینه برای متقاضیان میباشد، اما هزینه تحصیل در دانشگاه emu قبرس و گاها تا 4 برابر دانشگاه های دیگر قبرس میباشد. همانند دیگر دانشگاه های قبرس، دانشگاه emu نیز برای متقاضیان تحصیل در رشته های مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، بورسیه 50 درصدی ارائه میدهد.

هزینه تحصیل در قبرس

این مورد در قسمت هزینه تحصیل در قبرس شمالی بطور کامل مورد بررسی قرار گرفته است اما در این قسمت نیز بطور مختصر به بررسی شهریه مقاطع مختلف در دانشگاه های قبرس می پردازیم. ابتدا باید گفت که دانشگاه های قبرس  برای تمامی دانشجویان مقاطع کارشناسی بورسیه 50 درصدی ارایه میکند. البته بعضی از دانشگاه ها مانند دانشگاه بین المللی قبرس، برای دانشجویان ایرانی بورسیه 75 درصدی نیز ارائه میدهد که این بورسیه در اختیار کارگزاری رسمی دانشگاه میباشد و ما این بورسیه را بصورت رایگان در اختیار شما قرار میدهیم.

این شامل تمامی دانشجویان بوده و از طرف دانشگاه به تمام متقاضیان تعلق می گیرد. علت این بورسیه این است که ایران جزو کشورهای جهان سوم است. همینجا ذکر این نکته ضروری است که بسیاری از نمایندگان با ذکر اینکه این بورسیه حاصل تلاشهای آنها بوده است از دانشجویان و متقاضیان مبالغ اضافی خارج از برنامه دریافت می کنند.

ما بیشترین بورسیه تحصیلی را به رایگان برای شما اخذ میکنیم.
شهریه سالیانه دانشگاه های قبرس با احتساب بیشترین بورسیه
مقطع و رشته تحصیلی دانشگاه EMU دانشگاه NEU دانشگاه CIU
کارشناسی 2300 الی 2700 دلار 2800 یورو 1726 یورو
کارشناسی ارشد 3700 دلار 2100 یورو 1200 یورو
دکترا 5600 دلار 3200 یورو 2000 یورو
پزشکی 20000 دلار 13400 یورو 6600 یورو
دندانپزشکی 18000 دلار 12400 یورو 5500 یورو
داروسازی 8600 دلار 4700 یورو 2226 یورو
پیراپزشکی 7600 دلار 3190 یورو 1726 یورو

هزینه خورد و خوراک در قبرس

افرادی که قصد تحصیل در قبرس را دارند بهتر است این موضوع را بدانند که، هزینه های خورد و خوراک در قبرس شمالی بسیار نزدیک به هزینه ها در ایران می باشد. علت این است که واحد پولی این کشور لیر ترکیه بوده که از نظر قیمت به واحد پولی کشور ما نزدیک می باشد. بطور متوسط هزینه های خورد و خوراک در قبرس شمالی برای یک نفر چیری در حدود 1000 لیر می باشد که البته این مقدار بستگی به سلیقه غذایی هر کس می تواند کم و یا زیاد شود.

هزینه خورد و خوراک در قبرسلازم به ذکر است در داخل محیط دانشگاه های قبرس تعداد زیادی رستوران . کافه تریا وجود دارد از جمله رستوران ایرانی که یک پرس غذا در آنها قیمتی بسیار معقول و مناسب دارد که دانشجویان می توانند از آنها استفاده کنند. قیمت یک پرس غذا در این رستوران ها بطور متوسط 90 لیر ترکیه می باشد. بنابراین هزینه های خورد و خوراک در قبرس تفاوت چندانی با ایران ندارد. البنه بر طبق تجربه ای که خود اینجانب از زندگی در قبرس داشتم هزینه های پخت غذا توسط خود دانشجو بسیار با صرفه تر و ارزان تر از هزینه تهیه غذای حاضری می باشد. برای بررسی دقیق تر هزینه زندگی در قبرس شمالی روی لینک کلیک کنید.

زبان دانشگاه ها برای تحصیل در قبرس

دانشگاه های قبرس رشته های تحصیلی خود را به دو زبان انگلیسی و ترکی استانبولی ارائه میدهند. این به انتخاب خود دانشجو است که چه زبانی را برای تحصیل خود انتخاب کند. اما بطور معمول تحصیل به زبان انگلیسی بسیار بهتر است و مدارک انگلیسی در سطح بین الملل اعتبار بالاتری دارند. علاوه بر این اگر در آینده قصد ادامه تحصیل در کشور های دیگر را داشته باشید، در صورتی که مدرک تحصیلی شما به زبان انگلیسی باشد دیگر از شما مدرک زبان نخواهند خواست.

حال شاید برایتان سوال پیش آید که برای ورود به دانشگاه های قبرس نیازی به ارائه مدرک زبان وجود دارد یا تنها با گذراندن آزمون ورودی زبان انگلیسی میتوان وارد دانشگاه های قبرس شد؟ برای دریافت پاسخ این سوال در ادامه با ما همراه باشید.

تحصیل در قبرس – آزمون ورودی دانشگاه قبرس 

برای تحصیل در قبرس نیازی به گذراندن آزمون ورودی ندارید. نحوه پذیرش دانشگاه های قبرس بر اساس سوابق تحصیلی میباشد. این به این معنی است که هیچگونه آزمونی برای ورود به دانشگاه های کشور قبرس وجود ندارد. حتی برای اخذ  بورسیه  نیازی به گذراندن آزمون ورودی نیست.

آزمون زبان برای تحصیل در قبرستنها آزمون موجود در دانشگاه های قبرس ، آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی میباشد که در بدو ورود به دانشگاه از دانشجویان گرفته میشود. این آزمون در واقع به عنوان آزمون ورودی نبوده  تنها یک آزمون تعیین سطح برای بررسی سطح زبان انگلیسی دانشجو میباشد. اگر دانشجویی در این آزمون تعیین سطح نمره قبولی کسب نکند مجبور به گذراندن یک یا چند واحد زبان انگلیسی به عنوان پیش نیاز خواهد بود. البته اگر دانشجویی مدرک زبان معتبر مانند آیلتس و یا تافل داشته باشد نیاز به شرکت در آزمون تعیین سطح زبان نخواهد داشت.

حداقل نمره زبان برای قبولی از آزمون زبان دانشگاه های قبرس
نوع آزمون EMU NEU CIU
آزمون زبان دانشگاه 75 70 70
TOEFL(IBT) 79 72 65
IELTS 6.5 5.5 5.5
PTE-A 58

تجربه نشان داده است برخی از دانشگاه های قبرس مانند دانشگاه مدیترانه شرقی، در این آزمون تعیین سطح سخت گیری میکنند. اما قبولی در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی دیگر دانشگاه های قبرس، مانند دانشگاه بین المللی قبرس و دانشگاه خاور نزدیک به نسبت ساده تر است. شما میتوانید برای آشنایی هرچه بیشتر با آزمون زبان دانشگاه های قبرس روی لینک آن کلیک کنید. 

محدودیت سنی برای تحصیل در قبرس

هیچگونه محدودیت سنی برای تحصیل در قبرس وجود ندارد. این به این معنی است که افراد در هر سنی که باشند میتوانند برای تحصیل در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه های قبرس اقدام کنند. تنها دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس برای رشته های پزشکی و پیراپزشکی خود محدودیت سنی زیر سی سال را دارد. ولی برای سایر دانشگاه های قبرس محدودیتی وجود ندارد.

تحصیل در قبرس در مقطع کارشناسی

همانند سیستم آموزشی ایران، مقطع کارشناسی یا همان دوره لیسانس در کشور قبرس چهار سال میباشد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات الزامی میباشد. البته متقاضیانی که با سیستم آموزشی جدید شش سه سه تحصیل کرده اند میتوانند با داشتن مدرک دیپلم برای تحصیل در قبرس اقدام کنند. برای تحصیل در رشته های مقطع کارشناسی داشتن معدل بالا شرط نیست.

برای اخذ پذیرش در رشته های مقطع کارشناسی دانشگاه های قبرس داشتن مدرک زبان انگلیسی به هیچ عنوان الزامی نیست. اما اگر دارای مدرک آیلتس 5 یا بالاتر و یا معادل آن باشید از شما آزمون زبان گرفته نخواهد شد. افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی  را دارند، طیف گسترده ای از رشته های دانشگاهی را پیش روی خود خواهند داشت که میتوانند رشته مورد علاقه خود را از بین آنها انتخاب کنند.

تحصیل در قبرس در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد قبرس، طبق استاندارد بین المللی از سیستم آموزشی دو ساله پیروی میکند که مشتمل بر چهار ترم میباشد. افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند بایستی که دارای مدرک کارشناسی در رشته ای مرتبط با رشته مورد نظرشان باشند.  برای ورود به دانشگاه های قبرس به عنوان دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد نیازی به گذراندن آزمون خاصی نیست و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو انجام میشود.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد قبرس به زبان انگلیسی بوده ولی داشتن مدرک زبان انگلیسی الزامی نیست. در صورت داشتن مدرک آیلتس 6.5 یا معادل آن، از شما آزمون زبان گرفته نخواهد شد و بصورت مستقیم وارد دپارتمان مورد نظر خواهید شد. لیست رشت های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه قبرس آنقدر گسترده است که تمامی متقاضیان میتوانند در رشته مورد علاقه که به پیشینه تحصیلی خود منطبق باشد تحصیل کنند. 

در بسیاری از تماس هایی که از سوی دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد قبرس گرفته میشود، این سوال مطرح میشود که تفاوت بین رشته های کارشناسی ارشد با پایان نامه و بدون پایان نامه چیست. که در پاسخ به این سوال باید گفت که سیستم ارشد بدون پایان نامه برای افرادی طراحی شده است که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را نداشته باشند و اگر فردی قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دارد بایستی رشته ارشد خود را همراه با پایان نامه انتخاب کند.

تحصیل در قبرس در مقطع دکترا

سیستم آموزشی مقطع دکترا در سرتاسر جهان استاندارد میباشد. تحصیل در مقطع دکترا قبرس همانند سیستم استاندارد جهانی شامل هشت درس میباشد. اینکه این هشت درس در چه مدت زمانی به پایان برسد بستگی به خود دانشجو دارد، اما معمولا 2 الی 3 سال بطول می انجامد. دانشجو پس از پایان هشت درس با گذراندن موفق آزمون جامع یا همان کو آلی فای وارد دوره پایان نامه خود میشود. بنابراین به پایان رساندن دوره دکترا در دانشگاه های قبرس نیازمند سه الی پنج سال زمان میباشد.

برای تحصیل در قبرس در مقطع دکترا همانند مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، نیازی به داشتن مدرک زبان انگلیسی نیست. اما اگر دانشجویی دارای مدرک آیلتس 6.5 و یا معادل آن باشد از گذراندن آزمون ورودی زبان انگلیسی دانشگاه معاف بوده و بصورت مستقیم وارد دپارتمان مورد نظر خود میشود. همچنین پذیرش دانشجو در مقطع دکترا در دانشگاه های قبرس بر اساس سوابق تحصیلی بوده و نیازی به گذراندن آزمون خاصی وجود ندارد. 

تحصیل در قبرس پزشکی و پیراپزشکی

رشته های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه قبرس از جمله رشته هایی هستند که همه ساله افراد زیادی را برای تحصیل در رشته پزشکی به سمت خود جذب میکنند. دانشکده های پیراپزشکی و پزشکی قبرس از اعتبار و رتبه بسیار عالی در سطح بین الملل برخوردار هستند و دانشجویان برای ورود به آنها نیازی به گذراندن هیچگونه آزمون ورودی خاصی ندارند.

یکی از عواملی که باعث شهرت گرفتن دانشکده پزشکی قبرس و دانشکده پیراپزشکی قبرس در بین دانش آموزان ایرانی شد، منطبق بودن سیستم آموزشی دانشگاه های قبرس با سیستم  آموزشی ایران است. رشته داروسازی در قبرس دوره ای شش ساله دارد و دانشجو بعد از گذراندن شش سال یا  دوازده ترم موفق به اخذ مدرک دکترای داروسازی میگردد. اما در بیشتر دانشگاه های جهان دوره داروسازی پنج ساله بوده و به دانشجو مدرک کارشناسی داروسازی ارائه میشود.  همچنین دانشگاه های قبرس به دانشجویان ایرانی بورسیه های خوبی ارائه میدهد. 

تحصیل در قبرس دندانپزشکی

تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در حالت کلی نسبت به سایر رشته ها پر هزینه تر میباشد. زیرا رشته دندانپزشکی شهریه بالایی دارد. اما نگران نباشید ما با دریافت بورسیه تحصیلی قبرس، هزینه های شما را به حداقل میرسانیم. بیشتر دانشگاه های قبرس در لیست رشته های خود، رشته دندانپزشکی را دارند.

بهترین گزینه برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس ، دندانپزشکی دانشگاه CIU قبرس و همچنیندندانپزشکی دانشگاه neu قبرس میباشد. برای این پیشنهاد دلایل کاملا منطقی و قانع کننده داریم. اگر علاقه مند به این رشته هستید به شما توصیه میکنم از پست مربوط به این رشته که لینک آن را قرار خواهم داد دیدن فرمایید. البته میتوانید برای دریافت مشاوره های تخصصی تر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تحصیل در قبرس داروسازی

شاید به جرات بتوان گفت محبوبترین رشته دانشگاه های قبرس رشته داروسازی باشد. بطوریکه در هر ترم بیش از 50 درصد دانشجویان برای تحصیل در قبرس و در رشته داروسازی با موسسه ما تماس میگیرند. دانشگاه های قبرس شرایط بسیار خوبی برای این رشته فراهم کرده اند. نکته جالب اینجاست که در اکثر نقاط دنیا، رشته داروسازی دوره ای پنج ساله بوده و به در پایان دوره تحصیل به دانشجو مدرک کارشناسی و یا معادل آن ارائه میشود. اما اگر قصد تحصیل داروسازی در قبرس را دارید این را بدانید که مدرک داروسازی قبرس دکترا میباشد.

تحصیل فیزیوتراپی در قبرس

به جرات میتوان گفت شغل فیزیوتراپی جزو پردرآمدترین شغل های دنیا محسوب میشود. اگر به بررسی جدول مشاغل پردرآمد دنیا بپردازید، شغل فیزیوتراپی را در رده های اول این جدول خواهید یافت. کارشناسان فیزیوتراپی سالیانه چیزی در حدود 100 هزار دلار درآمد دارند. تحصیل فیزیوتراپی در قبرس جزو مواردی است که توسط دانشجویان بسیار انتخاب میشود. کشور قبرس برای علاقه مندان به این رشته شرایط بسیار خوبی را فراهم کرده است. این شرایط شامل بورسیه های عالی از 50 درصد الی 75 درصد در دانشگاه های مختلف این کشور میباشد.

دانشکده فیزیوتراپی دانشگاه قبرستقریبا تمام دانشگاه های قبرس، رشته فیزیوتراپی را در لیست رشته های خود دارند. اینکه کدامیک از دانشگاه های این کشور برای تحصیل در این رشته مناسب است، یک سوال بسیار کلی میباشد و پاسخ آن بسته به شرایط دانشجو و هدفی که دانشجو در آینده شغلی خود دارد و از همه مهمتر بودجه دانشجو متفاوت است. بنابراین بهتر است در این مورد با کارشناسان ما مشاوره کنید.

تایید فیزیوتراپی قبرس جزو سوالات و دغدغه های بیشتر دانشجویان و خانواده های آنها میباشد. در این مورد باید گفت، رشته فیزیوتراپی و مدارک صادره از دانشگاه های قبرس برای این رشته مورد تایید اتحادیه اروپا و همچنین کشورهای پیشرفته ای مثل کانادا و آمریکا میباشد. اما رشته فیزیوتراپی دانشگاه های قبرس در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار ندارد.

تحصیل در قبرس – (مدارک لازم جهت اخذ پذیرش)

مدارک جهت اخذ پذیرش از دانشگاه قبرساگر تصمیم خود را برای تحصیل در این کشور گرفته اید میتوانید مدارک خود را به ما (نماینده رسمی دانشگاه های قبرس) ارسال کنید تا کارهای پذیرش شما را در کمترین زمان ممکن و بصورت رایگان انجام دهیم. شما میتوانید مدارک خود را  از طریق شماره واتس آپ درج شده در بالای سایت و یا از طریق تلگرام برای ما ارسال کنید. به علت بالا بودن بیش از حد تعداد پیام های ارسالی، لطفا حتما پس از ارسال مدارک خود با ما تماس بگیرید. مدارک لازم جهت تحصیل در قبرس عبارتند از :

  • ترجمه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی
  • ترجمه ریزنمرات دیپلم و پیش دانشگاهی
  • اسکن صفحه اول پاسپورت

  • ترجمه مدرک موقت و یا دانشنامه مقطع کارشناسی
  • ترجمه ریزنمرات مقطع کارشناسی
  • اسکن صفحه اول پاسپورت
  • یک رزومه از سوابق فردی، تحصیلی و کاری

  • ترجمه مدرک موقت و یا دانشنامه مقطع کارشناسی ارشد
  • ترجمه ریزنمرات مقطع کارشناسی ارشد
  • ترجمه مدرک موقت و یا دانشنامه مقطع کارشناسی
  • ترجمه ریزنمرات مقطع کارشناسی
  • اسکن صفحه اول پاسپورت
  • یک رزومه از سوابق فردی، تحصیلی و کاری

  • ترجمه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی
  • ترجمه ریزنمرات دیپلم و پیش دانشگاهی
  • اسکن صفحه اول پاسپورت

مزایای تحصیل در قبرس شمالی

  • اگر به دنبال برنامه های درجه یک آموزش با کیفیت با سطح استاندارد بالا و مقبولیت جهانی هستید ، بنابراین تحصیل در قبرس شمالی برای شما مناسب است. همه ما شهریه و بورس تحصیلی کم را دوست داریم اما قصد نداریم کیفیت آموزش را برای آنها فدا کنیم. در قبرس بین اساتید و دانشجویان آنها رابطه دوستانه وجود دارد ، طیف گسترده ای از امکانات از دیگر مزایای تحصیل در این کشور مییاشد. همچنین سیستم آموزشی دانشگاه های قبرس منطبق بر سیستم آموزشی آمریکا بوده و دارای عالی ترین سطح استاندارد میباشد.
  • هزینه های رندگی در قبرس بسیار مناسب و مقرون به صرفه میباشد، زیرا واحد پول قبرس لیر ترکیه بوده و واحد پول ایران بسیار نزدیک است. از طرفی دانشگاه های قبرس شمالی یکی از ارزانترین دانشگاه ها برای تحصیلات در خارج از کشور است ، این خبر خوب است. چه کسی می خواهد 6 تا 10 برابر بیشتر برای آموزش با کیفیت برابر بپردازد؟ شهریه دانشگاه های قبرس شمالی بسیار مقرون به صرفه است و بنابراین می توانید بدون ورشکستگی از تحصیل خود در خارج از کشور لذت ببرید.همچنین دانشگاه های قبرس به اکثر دانشجویانی که از ایران برای تحصیل اقدام میکنند، بورسیه 50 درصدی ارائه میدهد.
  • پذیرش در دانشگاه های قبرس بسیار آسان است و  متقاضیان نیازی به گذراندن هیچگونه آزمون ورودی ندارند.
  • قبرس یکی از کشور های نزدیک به ایران است که از نظر فرهنگ غذایی و آداب و رسوم مانند ایران بوده و ایرانیان در این جزیره زیبای مدیترانه ای بسیار احساس راحتی خواهند کرد.

معایب تحصیل در قبرس

این بسیار طبیعی است که تحصیل در هر کشوری یکسری مزایا و یکسری معایب دارد. هیچ کشوری کامل نیست. اما قبل از آنکه به بررسی معایب تحصیل در قبرس بپردازیم، باید گفت که کشور قبرس را به عنوان یک سکوی پرتاب در نظر بگیرید برای مهاجرت به سمت کشورهای اروپایی. 

  • یکی از معایب تحصیل در این کشور، این است که قبرس کشور کوچکی است، یک کشور که دارای سه شهر اصلی که جمعیت هر کدام در حدود صد هزار نفر است و از این رو این کشور برای افرادی که علاقه زیادی به زندگی در شهرهای پرجمعیت و شلوغ دارند مناسب نیست. البته خیلی از افراد دنج و خلوت بودن قبرس را یک مزیت محسوب میکنند.
  • قبرس یک کشور صنعتی نیست و تمام اقتصاد آن از راه جهانگردی، توریسم و خدمات رسانی به مسافران تامین میشود و اگر فردی در این راستا فعالیت داشته باشدمی تواند درآمد بسیار خوبی داشته باشد. اما مشاغل صنعتی در کشور قبرس پر رونق نیست.

تحصیل در قبرس رایگان

این عبارت، جزو عباراتی است که بسیار زیاد از بین سخنان افرادی که با موسسه تماس میگیرند می‌گیرند می‌شنویم. تحصیل در قبرس رایگان، آیا واقعا چنین چیزی وجود دارد؟  آیا می‌توان از دانشگاه های قبرس بورسیه 100 درصدی اخذ کرد؟ در پاسخ به سوال چنین افرادی باید عرض کنم که امکان تحصیل رایگان در کشور قبرس وجود ندارد. اما از راه های مختلف میتوان هزینه تحصیل در این کشور را به حداق رساند.

کار در حین تحصیل در قبرس

بسیاری از افراد در هنگام تماس با موسسه حقوقی دادمهر عدالت، سوال مهمی را از کارشناس پاسخگوی ما میپرسند که در این قسمت به بررسی جواب این سوال خواهیم پرداخت :

آیا امکان کار در حین تحصیل در قبرس شمالی وجود دارد؟ از شغل‌های دانشجویی در طی تحصیل می‌توان به کار در محیط‌های دانشگاهی مثل کتابخانه‌ها، بخش‌های فرهنگی، بخش کامپیوتر دانشگاه و آزمایشگاه‌ها، کافه‌تریاها و رستوران‌های دانشگاه و مراکز اداری و ورزشی، تا کار در بیرون از دانشگاه، مثل کافه‌ها، رستوران‌ها و غیره، بسته به شرایط و خواست دانشجو و فرصت‌های موجود، نام برد. این امکان، شامل 20 ساعت اجازه کار در هفته، در طول سال تحصیلی 38 ساعت در هفته در طول تعطیلات تابستان و سایر تعطیلات می‌شود.

بورسیه تحصیلی در قبرس

تمام دانشگاه های قبرس دارای بورسیه تحصیل در قبرس میباشند که در ابتدای تحصیل به دانشجویان ارائه میدهند.  دانشگاه های قبرس به تمام دانشجویان ایرانی برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در ابتدا بورسیه 50 درصد تحصیلی ارائه میدهند و این بورسیه هیچگونه ارتباطی به معدل و پیشینه تحصیلی متقاضی ندارد.  این بورسیه به علت جهان سوم بودن کشور ایران به دانشجویان ایرانی تعلق میگیرد. از طرفی به دانشجویان با معدل ممتاز در برخی رشته ها بورسیه 75 درصدی نیز ارائه میشود.

(بورسیه داروسازی قبرس) – بورسیه 75% داروسازی قبرس، با دریافت این بورسیه شما به جای 4000 یورو، فقط و فقط 1000 یورو در هر ترم پرداخت خواهید کرد. بطور کلی رشته داروسازی قبرس، یکی از بهترین رشته ها برای افراد علاقه مند به تحصیل در قبرس است.

(بورسیه دندانپزشکی قبرس) – بورسیه 40% دندانپزشکی قبرس به تعداد بسیار محدود ، به جای ترمی 5800 یورو فقط 3480 یورو پرداخت کنید برای ثبت نام در  این بورسیه هر چه سریعتر با شماره واتس آپ که در بالای این سایت درج شده است در ارتباط باشید و مدارک خود را ارسال کنید.

(بورسیه پزشکی قبرس) – بورسیه 40% پزشکی قبرس به تعداد بسیار محدود ، به جای ترمی 6700 یورو فقط 3780 یورو پرداخت کنید برای ثبت نام در  این بورسیه هر چه سریعتر با شماره واتس آپ که در بالای این سایت درج شده است در ارتباط باشید و مدارک خود را ارسال کنید.

رشته پزشکی قبرس در دانشگاه مدیترانه شرقی شامل بورسیه نمیشود. علت آن این است که پزشکی دانشگاه مدیترانه شرقی رشته ای مشترک بین دانشگاه مارمارا و دانشگاه مدیترانه شرقی میباشد و تصمیم گیرنده برای ارائه بورسیه فقط دانشگاه قبرس نیست.

بورسیه سایر رشته ها

(بورسیه سایر رشته ها) – علاقه مندان به تحصیل در رشته های مقطع کارشناسی و رشته های پیراپزشکی، میتوانند از بورسیه تحصیلی 75% که توسط دانشگاه بین المللی قبرس ارائه میضشود استفاده کنند. با این حساب دانشجویان مقطع کارشناسی بجای پرداخت 3000 یورو در هر ترم، فقط و فقط 750 یورو پرداخت خواهند کرد.

خوابگاه های دانشگاه های قبرس

یک پیشنهاد برحسب تجربه | اگر متاهل هستید و یا به همراه دوست یا رفیق خود قصد تحصیل در قبرس را دارید، خوابگاه برای شما خیلی مقرون به صرفه نیست. زیرا خوابگاه به اعضای هر فرد که در آن سکونت دارد هزینه دریافت میکند. اما در مورد اجاره منزل مسکونی اینطور نیست و شما فقط یک اجاره پرداخت کرده و کل اعضای خانواده میتوانند در آن سکونت داشته باشند. همچنین به علت کوچک بودن فضای خوابگاه ممکن است باعث خستگی شریک زندگی شما شود. اما اگر فقط یک نفر هستید، صد در صد و بدون شک خوابگاه برای شما با صرفه تر است.

خوابگاه و مسکن در قبرس

هزینه متوسط و میانگین خوابگاه و مسکن در قبرس
خوابگاه معمولی خوابگاه لوکس منزل معمولی منزل لوکس
سالیانه 2000 دلار سالیانه بالای 2700 دلار ماهیانه 6000 لیر ماهیانه 10000 لیر

کسانی که ویزای قبرس شمالی را جهت تحصیل دریافت میکنند، می توانند در خوابگاه های مدرن و پیشرفته، آپارتمان ها، خانه های ییلاقی و دوبلکس دانشگاه های قبرس سکونت کنند. اکثر دانشگاه های قبرس دارای مجتمع های خوابگاهی متفاوتی میباشند که هر کدام با توجه به توان مالی دانشجو، اتاق مناسب در اختیارش قرار می دهند. خوابگاه های دانشگاه قبرس بسیار شیک و مجهز بوده و به جرات میتوان گفت در حد هتل پنج ستاره میباشد. رزرو خوابگاه در قبرس شمالی

خوابگاه بهتر است یا واحد آپارتمان

به نظر ما، سکونت در خوابگاه به عنوان مکانی که تمام امکانات تکنولوژی، فرهنگی و ورزشی را در فضای امن خود ارائه می دهد،. بهترین شروع برای زندگی دانشجویی است. دانشجویان در این فضا محیط مشترکی را با دانشجویان خارجی سهیم می شوند و با فرهنگ ها و ملیت های مختلف آشنا می شوند. این امر به سادگی، به بهبود ارتباط اجتماعی آنان با جهان کمک می کند. در این فضا، بسیاری از دانشجویان دوستی هایی پایدار با هم دارند و بعد از دانشگاه هم این دوستی را ادامه می دهند.

همچنین تجربه دانشجویانی که در این کشور مشغول به تحصیل هستند نشان داده است که سکونت در خوابگاه بسیار مقرون به صرفه تر میباشد زیرا هزینه های آب ، برق اینترنت به عهده خوابگاه میباشد که مبلغ قابل توجهی میباشند. همچنین ممکن است وسیله ای در منزل خراب شود که در اینصورت تعمیر آن به عهده دانشجو بوده و بایستی در شهر به دنبال تعمیرکار باشد، مسئله مهم تر مشکل آب گرم برای منازل شخصی میباشد که به دلیل گرانی هزینه های انرژی و نبود موتورخانه در اکثر منازل شخصی ، ساکنان آنها با مشکلات زیادی مواجه میشوند.

اقامت پس از فارغ التحصیلی در قبرس شمالی

شاید این برای شما نیز سوال باشد که آیا پس از اتمام دوران تحصیل در قبرس شمالی ، میتوان در این کشور اقامت گرفت؟ این پرسش بیشتر دانشجویانی است که هنگام اخذ مشاوره از کارشناسان موسسه حقوقی دادمهر عدالت میپرسند.

شرایط اقامت پس از تحصیل در قبرس شمالی چگونه است؟ شرایط اقامت پس از تحصیل در این کشور مثل ترکیه می باشد و به دلیل روابط خوب با این کشور می توان گفت هر شرایطی که در ترکیه حاکم است در قبرس شمالی هم وجود دارد. پس از اتمام تحصیل نیز می توان در این کشور ماند و مشغول به تحصیل شد.

تحصیل دبیرستان در قبرس

کشور قبرس یکی از کشورهایی است که سالیانه دانش آموزان زیادی برای تحصیل در دبیرستان هایش به این کشور مهاجرت میکنند. کشور قبرس دارای دبیرستان های بین المللی در سطح عالی میباشد که تحصیل در این دبیرسستان ها میتواند آینده تحصیلی و شغلی نوجوانان را فراهم سازد. یکی از بهترین دبیرستان های قبرس شمالی که معمولا مورد انتخاب خانواده های دانش آموزان از سر تا سر دنیا قرار میگیرد. دبیرستان بین المللی دوگا میباشد. نام بین المللی این دبیرسستان عبارتند از DOGA KOLEJ، این مجتمع آموزشی که شامل مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا دبیرستان میباشد، در داخل محوطه دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس قرار گرفته است.

مدرسه بین المللی در قبرس شمالیمجتمع آموزشی دوگا دارای سطح آموزشی بسیار بالایی میباشد و به جرات میتوان گفت بهترین مجتمع آموزشی برای تحصیل در مقاطع ابتدایی تا دبیرستان میباشد. اکثر خانواده های ایرانی نیز فرزندان خود را برای تحصیل به این مدرسه اعزام میکنند.

ویزای تحصیلی قبرس جنوبی

همانطوری که می دانید قبرس شمالی و قبرس جنوبی دو کشور مختلف هستند و هریک قوانین مخصوص به خود را دارد. به قبرس شمالی قبرس آسیایی نیز گفته میشود که تحت سلطه کشور ترکیه میباشد و به قبرس جنوبی قبرس اروپایی نیز گفته میشود که تحت سلطه کشور یونان میباشد. تحصیل در این کشور ( تحصیل در قبرس اروپایی)  نیز قوانین خاص خود را دارد. در این باره باید گفت، تحصیل در قبرس جنوبی بسیار گران تر از قبرس شمالی است. زیرا هزینه های زندگی در این کشور بر حسب یورو میباشد.

محمدحسین مهرزاد صدقیانی

من محمدحسین مهرزاد صدقیانی هستم. مدیر عامل کارگزاری دانشگاه های قبرس در ایران و دارای مدرک کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات از دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس.

کیفیت

87%

قیمت

100%

خدمت

100%

توسط 100 کاربر

  • تصویر آواتار

    محمد

    سلام آیا با دیپلم گردشگری میشه رشته علوم اعصاب در قبرس خواند؟ ممنون از پاسخگوییتون

    سپتامبر 17, 2023
  • تصویر آواتار

    احسان الله مُحمدی

    سلام به شما استاد عزیز.

    بنده احسان الله هستم، اهل افغانستان و تازه از دبیرستان فارغ التحصیل شدم. و در جریان اخذ دیپلوم و ریز نمرات از وزارت آموزش و پرورش هستم. و میخواستم در رشته ی فناوری اطلاعات در یکی از دانشگاه های قبرس شمالی تحصیل کنم. شما نبشتهَ بودید مدارک لازم یکی اش پیش دانشگاهی است. میشود توضیح بیشتر بدهید که مدرک پیش دانشگاهی یعنی چه و‌ چگونه اخذ کنم؟

    و سوال آخر اینکه؛ مجموع هزینه ی کُلی از صفر تا شروع رفتن به قبرس چقدر است؟ ممنون شما، منتظر جواب شما هستم!

    جولای 11, 2023
  • تصویر آواتار

    ص ع

    سلام، وقتتون به خیر
    خیلی ممنونم از اطلاعاتی که دادین

    دو تا سوال دارم:
    ۱. واسه گرفتن ویزای تحصیلی قبرس شمالی باید اثبات تمکن مالی انجام بدیم و گزارش حساب بانکیمونو نشون بدیم؟
    ۲. من ایران فوق گرفتم، ولی می خوام تو قبرس شمالی کارشناسی یه رشته متفاوت بخونم. می تونم واسه اپلای از ترجمه مدرک فوق لیسانسم استفاده کنم؟

    جولای 7, 2023
  • تصویر آواتار

    A, gh

    سلام وقتتون بخیر.
    بورسیه تحصیلی رایگان در مقطع کارشناسی نداره ؟ برای رشته های جامعه شناسی یا روانشناسی؟

    آوریل 1, 2023
  • تصویر آواتار

    سمانه

    سلام من ارشد حسابداری دارم و مجدد میخوام ارشد رو در دانشگاه قبرس بخونم و زبان انگلیسی در سطح مبتدی ام و میخوام در محیط آدکادمیک کالج بخونم شهریه کالج دوره زبانش چقدر میشه و چه زمانی باید کارهامو انجام بدم برای دانشگاه .ممنونم میشم راهنمایم کنید .و میتونم بعد اتمام کالج زبان انگلیسی و نمره قبولی ایلتس از قبرس به امریکا اقدام کنم

    مارس 31, 2023
  • تصویر آواتار

    فاطمه میرعمادیان

    سلام وقت بخیر مدرک کارشناسی من کامپیوتر و ارشد مدیریت دولتی هست.می خوام تو رشته بلاکچین تحصیل کنم جایی خوندم که قبرس دارای دانشگاهی هست که در این رشته دانشجو میگیره می خواستم بپرسم در چه مقطعی هست و من می تونم شرکت کنم؟

    فوریه 26, 2023
  • تصویر آواتار

    الشن تبریزی

    ببخشید میتونم برای مشاوره تحصیلی حضوری وقت بگیرم؟

    ژانویه 15, 2023
  • تصویر آواتار

    الهام

    سلام وقت بخیر
    من ۳۱ سالم هست و دیپلم تجربی ،لیسانس مدیریت جهانگردی و ارشد روانشناسی دارم
    میخواستم ببینم برای دکتری روانشناسی در دانشگاه های قبرس میتوانم درخواست بدم آیا بورسیه به مقطع دکتری تعلق میگیره ؟شرایط تحصیل مقطع دکتری چطوری هست؟
    و اگر نمیشه
    ایا برای ارشد دوم و برای رشته توریسم میشه اقدام کنم؟

    ژانویه 4, 2023
  • تصویر آواتار

    Mirhussain

    من میخواهم در قبرض درس بخوانم

    دسامبر 26, 2022
  • تصویر آواتار

    alireza

    سلام وقت بخیر
    هزینه تحصیل و خوابگاه و زندگی در سال در مقطع دکتری حسابداری حدودا چقدر میشه و آیا در حین تحصیل و یا بعد از تحصیل میشه در این زمینه مشغول به کار شد؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    دسامبر 25, 2022

برای این آیتم یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کیفیت
قیمت
خدمت

دکمه بازگشت به بالا