نکات ضروری قبل از سفر به قبرس

نکات ضروری قبل سفر به قبرس

  • بلیط خود را چندبار کنترل کنید و اطمینان حاصل کنید که پرواز شما از طریق ترکیه به فرودگاه ارجان قبرس شمالی (ECN) انجام می شود.
  • قبل از سفر به قبرس حتما توجه کنید که بایستی برگه پذیرش دانشگاه قبرس را به همراه داشته باشید زیرا در غیر اینصورت از ورود شما به کشور قبرس ممانعت به عمل خواهد آمد.
  • بیمه سفر در شمال قبرس اجباری نیست زیرا شهریه دانشگاه شامل هزینه های بیمه شما نیز میباشد و کلیه هزینه های پزشکی در کشور قبرس شمالی رایگان میباشد.
  • حتما تمام مدارک تحصیلی خود را بصورت ترجمه شده و اورجینال (مدارک فارسی) و همچنین شش قطعه عکس به همراه داشته باشید زیرا این مدارک در هنگام ثبت نام نهایی در دانشگاه قبرس از شما خواسته خواهد شد. همچنین توصیه میشود این مدارک را در چمدان قرار ندهید زیرا در هنگام ورود به قبرس کنترل میشوند. بنابراین قرار دادن آنها در کیف دستی همراه بهتر است.

وسایل ضروری هنگام سفر دانشجویی به قبرس

  • پریز های برق کشور قبرس بصورت سه شاخه میباشد بنابراین برای شارژ گوشی تلفن و یا استفاده از وسایل برقی خود بایستی تبدیل دوشاخه به سه شاخه را از فروشگاه ها تهیه کنید. این تبدیل ها در تمام فروشگاه های داخل دانشگاه مدیترانه شرقی به راحتی یافت میشود.
  • پول رایج کشور قبرس شمالی، لیره ترکیه است؛ اما با این وجود دلار، یورو و پوند انگلیس به طور گسترده پذیرفته شده و به راحتی مبادله می شوند. بنابراین اگر قصد تبدیل پول ایران را با ارز دارید بهتر است مقدار کمی لیر تهیه کنید تا امورات چند روز اول خود را سپری کنید و بقیه پول و سرمایه خود را بصورت دلار وارد کشور قبرس کنید.
  • صابون، شامپو، خمیر دندان و وسایل بهداشتی در خوابگاه های دانشگاه قبرس ارائه نمیشود به همین دلیل شما میتوانید این اقلام را از ایران به همراه خود بیاورید و یا آنها را از فروشگاه های داخل دانشگاه تهیه کنید. توجه داشته باشید که در صورت به همراه داشتن این اقلام، حتما آنها را داخل چمدان قرار دهید، زیرا طبق قوانین فرودگاه کشور ترکیه به همراه داشتن این موارد در داخل کابین هواپیما ممنوع است و بایستی در چمدان قرار داده و تحویل بار داده شود.
  • بعد از ورود به کشور قبرس و ترنسفر به دانشگاه مدیترانه شرقی سیم کارت کشور قبرس در اختیار شما قرار خواهد گرفت که توسط آن میتوانید به شبکه اینترنت پرسرعت متصل شوید. با این حال در تمام محوطه فرودگاه ارجان قبرس اینترنت رایگان در اختیار است و میتوانید به منظور ارتباط با خانواده از آن استفادهع کنید.

محمدحسین مهرزاد صدقیانی

من محمدحسین مهرزاد صدقیانی هستم. مدیر عامل کارگزاری دانشگاه های قبرس در ایران و دارای مدرک کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات از دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا