آب و هوای قبرس شمالی

Northern Cyprus weather

آب و هوای قبرسآب و هوای قبرس شمالی

آب و هوای قبرس متعلق به منطقه تحت سلطه آب و هوای مدیترانه ای است. در طول سال، دما معمولاً از 6 درجه سانتیگراد تا 33 درجه سانتیگراد متغیر است و به ندرت کمتر از 2 درجه سانتیگراد یا بالاتر از 37 درجه سانتیگراد است. بنابراین میانگین دمای سالانه جزیره به طور کلی حدود 20 درجه سانتیگراد است.

[location-weather id=”10892″]

تابستان هایی که از اواسط ماه مه تا اواسط ماه اکتبر پایدار هستند خشک و گرم هستند. در طول تابستان، منطقه فشار بالای نیمه گرمسیری، هوا را کنترل می کند و مانع از باریدن باران میشود. در قبرس تابستان‌ها گرم، مرطوب، خشک و صاف است.

زمستان های کوتاه و خفیف از دسامبر تا فوریه گذشته بارندگی دارند که حدود 60 درصد از میانگین بارش سالانه را دارند. در قبرس زمستان ها سرد، بادخیز و عمدتاً صاف است.

متوسط درجه آب دریای مرجانی در قبرس 21 درجه سانتیگراد است. متوسط بارش سالانه 500 میلی متر است تغییرات دما و بارندگی بستگی به ارتفاع و فاصله از دریای مدیترانه دارد.

نمودار آب و هوای قبرس

درجه حرارت

دمای تابستان در پایین زمین، حتی در نزدیکی دریای مدیترانه، بالا است و به بالاترین میزان در Mesaoria رسیده است. میانگین دمای روزانه در ماه های ژوئیه و اوت در حدود 29 درجه سانتیگراد در دشت مرکزی است که می تواند در این ماه به حداکثر 38 درجه سانتیگراد برسد. میانگین دما در ماه ژانویه در دشت مرکزی 10 درجه سانتیگراد و در قسمتهای بالاتر از کوه های کی ارنیا 5 درجه سانتی گراد است.

دمای هوای قبرسبارش باران

مناطق کوهستانی بلندتر از بقیه جزیره است. محدوده Kyrenia 550 میلی متر باران در امتداد خط ریل خود را در ارتفاع 1000 متر تولید می کند. دشت ها در امتداد ساحل شمالی و در ناحیه شبه جزیره کارپاس بین 400 تا 450 میلی متر بارش سالانه قرار دارند. کمترین بارش در Mesaoria، با 300-400 میلی متر در سال رخ می دهد.

رطوبت

رطوبت نسبی هوا بین 60٪ تا 80٪ در زمستان و بین 40٪ و 60٪ در تابستان با مقادیر حتی پایین تر در طول ظهر است. رطوبت نادر است و دید بسیار خوب است.

رطوبت هوای قبرسباد

باد معمولا نور تا متوسط ​​و متغیر در جهت است. وزش باد شدید ممکن است گاهی رخ دهد، اما گله ها نادر هستند و عمدتا به مناطق ساحلی در معرض قرار گرفتن و همچنین مناطق در ارتفاع بالا محدود می شود.

آفتاب

این جزیره دارای بیش از 300 روز آفتابی است: تقریبا 6 ساعت در روز در زمستان و تا 12 ساعت در روز در تابستان. آفتاب به خصوص از ماه آوریل تا سپتامبر فراوان است. برای مثال، در Mesaoria در نواحی شرقی، نور آفتابی 75٪ از زمان وجود دارد.

درجه حرارت دریا در قبرس

میانگین دمای سالانه دریا در حوالی قبرس 21-22 درجه سانتیگراد (70-72 درجه فارنهایت) ، از 17 درجه سانتیگراد (63 درجه فارنهایت) در ماه فوریه تا 27-28 درجه سانتیگراد (81-82 درجه فارنهایت) در ماه اوت ( بسته به موقعیت مکانی). در هفت ماه از ماه می تا نوامبر میانگین دمای دریا از 20 درجه سانتیگراد (68 درجه فارنهایت) فراتر می رود

[visualizer id=”2937″]

دمای آب دریا در قبرس

آب و هوای قبرس در زمستان

بیشینه دمای روزانه 3 درجه سانتیگراد کاهش می یابد، از 19 درجه سانتیگراد به 16 درجه سانتیگراد، به ندرت به زیر 11 درجه سانتیگراد یا بیش از 21 درجه سانتیگراد می رسد. کمترین میانگین روزانه دمای بالا در 24 ژانویه 15 درجه سانتیگراد است.

کمینه دمای روزانه 2 درجه سانتیگراد کاهش می یابد، از 9 درجه سانتیگراد به 7 درجه سانتیگراد، به ندرت به زیر 2 درجه سانتیگراد یا بیش از 13 درجه سانتیگراد می رسد. کمترین میانگین روزانه دمای پایین 6 درجه سانتی گراد در 8 فوریه است.

آب و هوای قبرس در زمستان

برای مرجع، در 30 جولای، گرم ترین روز سال، دمای هوا در قبرس معمولاً از 23 درجه سانتیگراد تا 33 درجه سانتیگراد متغیر است، در حالی که در 7 فوریه، سردترین روز سال، از 6 تا 15 درجه سانتیگراد متغیر است.

میانگین دمای ساعتی در زمستان در قبرس

شکل زیر یک توصیف فشرده از میانگین ساعتی دمای زمستان را به شما نشان می دهد. محور افقی روز، محور عمودی ساعت روز و رنگ میانگین دمای آن ساعت و روز است.

میانگین دمای ساعتی در زمستان در قبرس

میانگین دمای ساعتی در زمستان در قبرس

وضعیت ابری در زمستان قبرس

زمستان در قبرس اساساً پوشش ابری ثابتی را تجربه می کند، با درصد زمانی که آسمان ابری یا عمدتاً ابری است حدود 34٪ در طول فصل باقی می ماند. بیشترین احتمال ابری یا اکثرا ابری 36 درصد در 13 دسامبر است.

صاف ترین روز زمستان 7 فوریه است که در 69 درصد مواقع هوا صاف، عمدتاً صاف یا نیمه ابری است.

دسته بندی پوشش ابری در زمستان در قبرس

دسته بندی پوشش ابری در زمستان در قبرس

برای مرجع، در 13 دسامبر، ابری ترین روز سال، احتمال ابری یا اکثرا ابری 36 درصد است، در حالی که در 13 جولای، صاف ترین روز سال، احتمال آسمان صاف، عمدتاً صاف یا نیمه ابری وجود دارد. 100 درصد است.

رطوبت هوا در زمستان قبرس

یک روز مرطوب، روزی است که حداقل 1.00 میلی متر بارش مایع یا معادل مایع داشته باشد. در قبرس، احتمال یک روز مرطوب در طول زمستان اساساً ثابت است و در کل حدود 23٪ باقی می ماند.

احتمال بارش در زمستان در قبرس

احتمال بارش در زمستان در قبرس

برای مرجع، بالاترین شانس روزانه یک روز مرطوب در سال 27٪ در 24 دسامبر و کمترین شانس آن 0٪ در 17 جولای است.

وضعیت بارش باران در زمستان قبرس
برای نشان دادن تغییرات در فصل و نه فقط مجموع ماهانه، بارندگی انباشته شده را در یک دوره 31 روزه کشویی با محوریت هر روز نشان می‌دهیم.

میانگین لغزشی بارندگی 31 روزه در طول زمستان در قبرس در حال کاهش است، فصل را با 50 میلی متر شروع می کند، زمانی که به ندرت از 110 میلی متر بیشتر می شود یا به زیر 7 میلی متر می رسد، و فصل را با 34 میلی متر پایان می دهد، زمانی که به ندرت از 62 میلی متر یا پایین می آید. زیر 9 میلی متر

بالاترین میانگین تجمع 31 روزه 59 میلی متر در 20 دسامبر است.

میانگین بارندگی ماهانه در زمستان در قبرس

میانگین بارندگی ماهانه در زمستان در قبرس

بهترین زمان برای سفر به قبرس

بهترین زمان آب و هوای قبرس شمالی برای سفر به این کشور و بازدید از ویرانه های یونانی و رومی و همچنین صومعه های بیزانس دوره ها بهار و پاییز و به ویژه از اواسط آوریل تا اواسط ماه مه و از اواسط اکتبر تا اواسط است. نوامبر ، هنگامی که می توانید درجه حرارت روز را در حدود 20/25 درجه سانتیگراد (68/77 درجه فارنهایت) ، با شب های خنک ، گاهی اوقات کمی سرد در دشت نیکوزیا مشاهده کنید. با این حال ، گاهی اوقات ، باران می بارد. بهار توصیه می شود زیرا روزهای طولانی تری دارد و همچنین به دلیل طبیعت در این دوره در حال شکوفایی است. با انتخاب این دو دوره ، می توانید از گرمای تابستان دوری کنید ، و این خصوصاً در مورد دشت نیکوزیا ، جایی که گرما اغلب شدید است ، صدق می کند. برای تعطیلات ساحل ، می توانید از اواسط ماه مه تا اواسط اکتبر بروید ، حتی اگر ، همانطور که قبلاً گفته شد ، در ماه مه هنوز دریا خنک است.

میتوانید برای مشاهده آنلاین آب و هوای قبرس رو لینک کلیک کنید تا علاوه بر مشاهده وضعیت آب و هوای فعلی، از آب و هوای روزهای آینده نیز مطلع شوید.

اگر قصد تحصیل در قبرس را دارید، هم اکنون با ما تماس بگیرید.  موسسه حقوقی دادمهر عدالت نماینده رسمی دانشگاه های قبرس در کشور ایران میباشد. لطفا بابت اخذ پذیرش از دانشگاه های قبرس به افراد سودجو و فرصت طلب هیچگونه هزینه ای پرداخت نکنید. کلیه مراحل اخذ پذیرش شما با بیشترین میزان بورسیه، توسط ما در سریعترین زمان ممکن و بدون دریافت هیچ هزینه ای انجام خواهد شد.

محمدحسین مهرزاد صدقیانی

من محمدحسین مهرزاد صدقیانی هستم. مدیر عامل کارگزاری دانشگاه های قبرس در ایران و دارای مدرک کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات از دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس.

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “آب و هوای قبرس شمالی” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کیفیت
قیمت
خدمت

دکمه بازگشت به بالا