قبرس شمالی بهتره یا جنوبی

پاسخ به سوال قبرس شمالی بهتره یا قبرس اروپایی از جنبه های مختلف

قبرس شمالی بهتره یا جنوبی

قبرس شمالی بهتره یا جنوبی؟ این سوال سوالی است که شاید بسیاری از شما هنگامی ‌که قصد دارید به یک کشور خارجی مهاجرت کنید یا به ‌دنبال سفر به کشور هستید، از خود بپرسید. فرقی نمی‌کند که قصد شما سفر است یا به دنبال مهاجرت هستنید، ما قصد داریم در ادامه به طور کامل برای شما بگوییم که کدام از این کشورها می‌تواند مقصد مناسبی باشد. به ‌طور کلی نمی‌توان تعیین کرد که قبرس شمالی بهتره یا جنوبی زیرا هر فردی با توجه به خواسته‌ها و سلایق خود تعیین می‌کند که کدام مقصد برای سفر کردن یا مهاجرت انتخاب مناسبی است. قبرس یک کشور جزیره‌ای می‌باشد که از وسط به دو نیم کشور شمالی و جنوبی تقسیم شده‌ است. قسمت شمالی قبرس مستعمره ترکیه و قسمت جنوبی آن، مستعمره یونان می‌باشد. اگر به‌ دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این ‌رابطه هستید، حتماً با ما تا انتهای محتوا همراه بمانید.

قبرس شمالی 

قبل ‌از این ‌که برای شما بگوییم که قبرس شمالی بهتره یا جنوبی، اجازه دهید با هم برخی ویژگی‌های این دو کشور را بررسی کنیم. ساکنان کشور قبرس شمالی معمولاً ترک‌زبان هستند و دین آن‌ها نیز اسلام است. به ‌طور کلی مردم قبرس شمالی فرهنگ بسیار نزدیکی با مردم ترکیه دارند. قبرس شمالی کشوری نسبتاً ارزان است و هزینه‌ها در آن پایین می‌باشد. این کشور آب‌ و هوایی فوق‌العاده تمیز دارد و به‌ طور کلی طبیعت آن تا حد بسیار زیادی بکر و دست ‌نخورده است. پس اگر می‌خواهید از طبیعت زیبا و دست‌ نخورده بهره بهره ببرید، قبرس شمالی انتخاب مناسبی برای شما می‌باشد.

قبرس جنوبی 

در کنار صبحت راجع ‌به ویژگی‌های قبرس شمالی، حال بیایید با هم در رابطه با قبرس جنوبی اطلاعات کسب کنیم. درست مانند قبرس شمالی که فرهنگی نزدیک به ترکیه دارد، قبرس جنوبی نیز فرهنگی نزدیک به یونان دارد. مردم قبرس جنوبی ارتودوکس هستند. قبرس جنوبی بخشی اروپایی را به خودش اختصاص داده و همین موضوع باعث شده تا این کشور نسبتاً پیشرفته‌تر و دوست‌داشتنی‌تر باشد. به واسطه اروپایی بودن، هزینه‌ها در این کشور در مقایسه با قبرس شمالی پیش‌تر است اما خب در مقابل، هتل‌ها و رستوران‌های بسیار لوکس و دوست‌داشتنی در قبرس جنوبی افتتاح شده‌اند. اگر می‌خواهید به یک کشور لاکچری سفر کنید، قبرس جنوبی انتخاب عاقلانه‌ای برای شما است.

قبرس شمالی بهتره یا جنوبی 

 بعد از صحبت در رابطه با ویژگی‌های جداگانه‌ قبرس شمالی و قبرس جنوبی، حال اجازه دهید با هم بررسی کنیم که به طور کلی، هر کدام از این کشورها از زوایای دید متفاوت چه ویژگی‌هایی دارند. با این مقایسه، شما می‌توانید راحت‌تر تصمیم بگیرید که کدام کشور می‌تواند برای شما مقصد مناسب‌تر و بهتری باشد.

از لحاظ هزینه زندگی قبرس شمالی بهتره یا جنوبی

اگر بخواهیم از لحاظ هزینه زندگی این نکته را بررسی کنیم که قبرس شمالی بهتره یا جنوبی، باید بگوییم که در قبرس شمالی هزینه‌ها به نسبت قبرس جنوب کم‌تر است. پس اگر هزینه کم‌تر برای شما مهم می‌باشد، قاعدتاً قبرس شمالی انتخاب بهتری است. اما اگر به ‌دنبال رفاه بیشتر هنگام سفر یا مهاجرت هستید، قاعدتاً باید قبرس جنوبی را انتخاب کنید.

میزان درآمد

نکته‌ دیگری که باید در رابطه با مقایسه قبرس شمالی و جنوبی مورد بررسی قرار بگیرد، میزان درآمد این کشورهاست. به‌ طور کلی هیچ ‌وقت نمی‌توان گفت که درآمد در کدام یک از این کشورها بالاتر است. این که شما در قبرس شمالی می‌توانید درآمد بیشتری داشته باشید یا در قبرس جنوبی تخصص شما بیشتر مورد نیاز است، کاملاً به شغل شما و همچنین میزان تخصصتان وابسته است. اگر از تخصص خوبی برخوردار باشید، قاعدتاً می‌توانید هم در قبرس جنوبی و هم در قبرس شمالی درآمد خوبی داشته باشید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که سعی کنید با بررسی‌های گوناگون، متوجه شوید که در کدام کشور زمینه تخصصی شما بیشتر مورد نیاز است. قطعاً در این شرایط می‌توانید کشور مناسب‌تری را برای خود انتخاب کنید.

قبرس شمالی جاذبه های دیدنی بیشتری دارد یا قبرس جنوبی 

پیش‌تر نیز برای شما گفتیم که قبرس شمالی تا حد زیادی بکر و دست ‌نخورده باقی‌مانده و بافت قدیمی آن همچنان حفظ شده است. اما از لحاظ وجود آثار باستانی مثل کلیساها و سایر بناهای تاریخی، قبرس جنوبی در مقایسه با قبرس شمالی پربارتر است. اگر به‌ ‌دنبال طبیعت گردی هستید و به قلعه‌هایی که در طبیعت ساخته شده‌اند علاقه دارید، قبرس شمالی برای شما بهتر است. اما اگر بیشتر به ‌دنبال کسب اطلاعات در رابطه با تاریخ کشورها هستید و می‌خواهید از آثار تاریخی دیدن کنید، قبرس جنوبی برای شما مناسب‌تر می‌باشد.

از لحاظ اعتبار پاسپورت قبرس شمالی بهتره یا قبرس جنوبی

قاعدتاً هنگامی‌ که شما می‌خواهید به یک کشور خارجی مهاجرت کنید باید در رابطه با اعتبار پاسپورت آن اطلاعات لازم را به دست بیاورید. پیش‌تر نیز برای شما گفتیم که قبرس جنوبی یکی از کشورهایی است که تقریباً جزو قاره اروپا به حساب می‌آید. همین موضوع باعث شده تا اعتبار پاسپورت این کشور بسیار بالا باشد. می‌توان رتبه 8 معتبرترین پاسپورت‌ها در سراسر جهان را، به پاسپورت قبرس جنوبی اعطا کرد. شما می‌توانید با پاسپورت این کشور بدون نیاز به گرفتن ویزا به 122 کشور در سراسر جهان سفر کنید. در مقابل، پاسپورت قبرس شمالی آن‌چنان پاسپورت معتبری نیست اما خب همچنان از بسیاری از پاسپورت‌های جهان معتبرتر است.

شرایط تحصیل در قبرس شمالی بهتره یا جنوبی 

کسب اطلاعات در رابطه با این‌ که از لحاظ تحصیل قبرس شمالی بهتره یا جنوبی، می‌تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که با مهاجرت و دریافت ویزای تحصیلی کدام کشور می‌توانید زندگی راحت‌تری داشته باشد. طبق اطلاعات موجود، قبرس شمالی از لحاظ سطح تدریس بسیار بالاتر از قبرس جنوبی است. در قبرس شمالی دانشگاه‌های پرتعداد و بی‌شماری وجود دارند که تقریباً می‌توان گفت تمامی آن‌ها به عنوان بهترین دانشگاه‌های جهان شناخته می‌شوند. در مقابل، دانشگاه‌های قبرس جنوبی آن‌قدر که باید و شاید سرشناس نیستند. شما می‌توانید با داشتن تسلط روی زبان انگلیسی، به‌ راحتی و بدون هیچ ‌گونه مشکلی در قبرس شمالی دوره تحصیلی خودتان را بگذرانید. علاوه ‌بر این، موضوع با توجه به معتبر بودن و شناخته شده بودن در دانشگاه‌های قبرس شمالی، مدرکی که شما از دانشگاه خود دریافت می‌کنید نیز در سراسر جهان معتبر و قابل استناد است.

از نظر امنیت و سطح ایمنی، قبرس شمالی بهتره یا جنوبی؟

قاعدتاً بررسی میزان امنیت یک کشور هنگام مهاجرت یا سفر به آن، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به ‌هر حال شما در کشور مورد نظر غریب هستید و شاید افراد انگشت‌شماری را بشناسید. در این شرایط است که بررسی امنیت کشور یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که شما باید به آن توجه داشته باشید.

اگر بخواهیم برای شما بگوییم که از لحاظ امنیت قبرس شمالی بهتره یا جنوبی، انتخابی بین این دو کشور نداریم. به ‌طور کلی جزیره‌ی قبرس به ‌عنوان یک جزیره کاملاً ایمن شناخته می‌شود که هم بخش شمالی و هم بخش جنوبی آن کشورهای ایمنی هستند. در هر دو کشور، شاخص جرم نسبتاً پایین است و همین عامل نشان می‌دهد که به‌ طور کلی این کشورها مقصد مناسبی چه برای سفر و چه برای مهاجرت هستند. پس اگر امنیت کشور مقصد نکته مهمی برای شماست، مطمئن باشید که هم قبرس شمالی و هم قبرس جنوبی انتخاب مناسبی برای شما می‌باشند. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که روی موارد دیگر تعیین کنید که کدام کشور می‌تواند مقصد بهتری برای شما باشد.

غذای کدام کشور بهتر است؟

به ‌طور کلی هر کدام از کشورهایی که در سراسر جهان مرزبندی شده‌اند، دارای فرهنگ، آداب ‌و رسوم و غذاهای متفاوتی می‌باشند‌ قبرس شمالی و جنوبی از نیز از این قاعده مستثنی نیستند. به ‌طور کلی اگر بخواهیم بگوییم از لحاظ غذا قبرس شمالی بهتره یا جنوبی باید به ذائقه خود شما باز گردیم. این شما هستید که تعیین می‌کنید غذاهای کدام کشور برای شما گزینه بهتری می‌باشند. پیشتر نیز به این نکته اشاره کردیم که قبرس شمالی تحت سلطه ترکیه است و همین موضوع باعث شده تا غذاها و فرهنگ ترکیه در قبرس شمالی جایگاه ویژه‌ای داشته باشند. پس به‌ طور کلی غذاهای سنتی قبرس شمالی تا حد بسیار زیادی تقریباً شبیه غذاهای ترکی هستند. پس اگر به غذاهای ترکیه‌ای علاقه دارید و می‌خواهید که نوع متفاوتی از آن‌ها را بچشید، قبرس شمالی انتخاب عاقلانه‌تری برای شما می‌باشد.

معمولاً ویژگی مهم غذاهای قبرس شمالی، این است که پر از روغن زیتون و پنیر می‌باشند. همچنین، اکثر این غذا با نان سرو می‌شوند که می‌توان گفت تا حد بسیار زیادی نزدیک فرهنگ ایرانی است. در قبرس جنوبی نیز به واسطه تحت سلطه بودن یونان، غذاها با سبک اروپایی و یونانی پخته می‌شوند. پس اگر شما به سبک غذای اروپایی علاقه دارید، قبرس جنوبی مقصد بهتری برای شماست. به این نکته توجه داشته باشید که طبق آمارهای موجود، غذاهای هر دو کشور به مزاج ایرانی‌ها خوش می‌آیند و برای ایرانی‌هایی که سخت پسند هستند و کشورشان پر از غذاهای خوش عطر و طعم است، دوست‌داشتنی هستند.

از نظر اقتصاد، قبرس شمالی بهتره یا جنوبی

از نظر اقتصادی، بررسی شرایط قبرس شمالی و قبرس جنوبی می‌تواند به شما کمک کند تا راحت‌تر تصمیم خودتان را نهایی کنید و از میان این دو کشور، یکی را برگزینید. قبرس جنوبی یکی از مدرن‌ترین و بزرگ‌ترین اقتصادهای جهانی را دارد. به واسطه در ارتباط بودن با اتحادیه اروپا، قبرس جنوبی شرایط رشد اقتصادی بسیار خوبی دارد. اما در مقابل، قبرس شمالی آن‌قدر توسط جوامع بین‌المللی شناخته نشده است‌. همین نکته باعث شده تا اقتصاد آن رشد چندان پیشرفته‌ای نداشته باشد.

قبرس جنوبی تولید ناخالص بالایی دارد و به واسطه صادرات و درآمد بیشتر، اقتصاد آن قدرتمندتر است. اما خب قبرس شمالی بیشتر روی بخش‌بندی‌های اقتصادی کوچک‌تر متمرکز است و تولید ناخالص چندانی ندارد. علاوه ‌بر این موضوع، در مقایسه با قبرس جنوبی، قبرس شمالی نرخ بیکاری نسبتاً بیشتری دارد. پس با توجه به این نکات، قاعدتاً قبرس جنوبی شرایط اقتصادی بهتری دارد و برای آن دسته از افرادی که به‌ دنبال سفر کردن یا مهاجرت به کشوری با اقتصاد مناسب هستند، گزینه عاقلانه‌تری است.

سرمایه‌گذاری مالی در کدام کشور بهتر است؟

شاید بسیاری از شما برای سرمایه‌گذاری مالی، به ‌دنبال پاسخ به این سوال باشید که قبرس شمالی بهتره یا جنوبی؟ در این رابطه باید برای شما بگوییم که اگر می‌خواهید در زمینه خرید خانه سرمایه‌گذاری داشته باشید، در قبرس شمالی می‌توانید راحت‌تر با کیفیت‌ترین خانه با امکانات رفاهی مناسب و قیمت مقرون ‌به ‌صرفه را پیدا کنید. اما در مقابل اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاری کاری داشته باشید و با سرمایه‌گذاری خودتان درآمد کسب کنید، قاعدتاً قبرس جنوبی برای شما گزینه مناسب‌تری است زیرا اقتصاد پیشرفته‌تری دارد. همین اقتصاد پیشرفته است که می‌تواند به شما کمک کند تا درآمد بیشتری کسب کنید و سریع‌تر اهداف خود را تیک بزنید.

اگر می‌خواهید روی خرید خانه سرمایه‌گذاری کنید، باید این را بدانید که در قبرس شمالی هزینه خرید خانه بسیار پایین‌تر است. شما با یک‌سوم هزینه خانه در قبرس جنوبی، می‌توانید در قبرس شمالی یک واحد نوساز و شیک را تهیه نمایید. علاوه ‌بر این موضوع، در قبرس شمالی، سرمایه‌گذاری روی خانه رشد بسیار خوبی دارد. اما اگر به‌ دنبال سرمایه‌گذاری کاری هستید، قبرس جنوبی برای شما انتخاب عاقلانه‌تری است.

مقایسه قبرس شمالی و جنوبی از لحاظ خدمات درمان 

هنگامی ‌که شما می‌خواهید بدانید از لحاظ خدمات درمان قبرس شمالی بهتره یا جنوبی، باید در رابطه با خدمات درمانی این کشورها بیشتر بدانید. خدمات درمانی، خدماتی هستند که شما به ‌هر حال آن‌ها نیاز پیدا خواهید کرد و نمی‌توانید اهمیت وجود و آن‌ها را نادیده بگیرید. در قبرس جنوبی یک سیستم مراقبت بهداشت همگانی وجود دارد که برای شهروندان تا حد بسیار زیادی رایگان است. در برخی موارد نیز می‌توان با پرداخت هزینه‌های بسیار پایین و مقرون ‌به ‌صرفه، از خدمات درمانی بهره برد. این سیستم مراقبتی، خدماتی مثل بستری شدن، خرید دارو، جراحی، مراقبت‌های پزشکی تخصصی و عمومی، خدمات آزمایشگاهی و… را شامل می‌شود.

شما می‌توانید با خرید اشتراک‌های سالانه، به‌ راحتی و بدون هیچ‌گونه مشکلی از این خدمات درمانی بهره ببرید و نیاز خود را برطرف سازید. از طرف دیگر خدمات درمانی در قبرس جنوبی نیز خدمات بسیار با کیفیتی هستند و همین موضوع می‌تواند به شما کمک کند تا راحت‌تر تصمیم خود برای سفر یا مهاجرت به این کشور را نهایی کنید. در مقابل، قبرس شمالی نیز کلینیک‌ها و بیمارستان‌های تخصصی بی‌شماری دارد که خدمات دولتی و به‌ شدت با کیفیتی را به شما ارائه می‌کنند. فرقی نمی‌کند که شما توانایی مالی لازم برای استفاده از این خدمات را داشته باشید یا خیر، هنگامی ‌که شما با حال بد به بیمارستان‌های قبرس شمالی مراجعه می‌کنید، مطمئن باشید که بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات پزشکی و ضروری به شما ارائه داده می‌شوند.

جمع‌بندی 

شما در این محتوا متوجه شدید که به‌ طور کلی قبرس شمالی بهتره یا جنوبی. این ‌که کدام یک از این کشورها انتخاب بهتری برای شماست به نیازهای خود شما وابسته است. سعی کنید که با توجه به اطلاعات ارائه‌ شده تصمیم عاقلانه‌ای بگیرید تا بتوانید به ‌راحتی به اهدافتان دست پیدا کنید.

اگر قصد تحصیل در قبرس را دارید، هم اکنون با ما تماس بگیرید.  موسسه حقوقی دادمهر عدالت نماینده رسمی دانشگاه های قبرس در کشور ایران میباشد. لطفا بابت اخذ پذیرش از دانشگاه های قبرس به افراد سودجو و فرصت طلب هیچگونه هزینه ای پرداخت نکنید. کلیه مراحل اخذ پذیرش شما با بیشترین میزان بورسیه، توسط ما در سریعترین زمان ممکن و بدون دریافت هیچ هزینه ای انجام خواهد شد.

محمدحسین مهرزاد صدقیانی

من محمدحسین مهرزاد صدقیانی هستم. مدیر عامل کارگزاری دانشگاه های قبرس در ایران و دارای مدرک کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات از دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس.

کیفیت

100 %

قیمت

100 %

خدمت

100 %

توسط 01 کاربر

  • تصویر آواتار

    جمال زهرا

    سلام
    بابت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد رشته حسابداری خواستم اطلاعات بیشتری بدونم، و کدام دانشگاه رشته های مالی علی الخثوص حسابداری را داراست، و اینکه رنک این دانشگاه چیست؟ متشکرم

    فوریه 11, 2023
    • آیکون فروشگاه ریویوایکس

      موسسه حقوقی دادمهر عدالت

      نوامبر 7, 2023

      سلام جمال زهرای عزیز:
      مقطه ارشد در رشته حسابداری در دانشگاه ای بین المللی قبرس و خاور نزدیک وجود دارد .
      و رنکینگ این دانشگاه ها بین الملی حدود دو هزار
      و دانشگاه خاور نزدیک حدود یک هزار میباشد.
      موفق باشید.

در این مورد یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کیفیت
قیمت
خدمت

دکمه بازگشت به بالا