چگونگی افتتاح حساب بانکی در قبرس

چگونگی افتتاح حساب بانکی در قبرس

کلیه دانشجویان پس از تکمیل مراحل ثبت نام خود در دانشگاه های قبرس، اقدام به افتتاح حساب بانکی در بانک های قبرس نمایند. برای افتتاح حساب دانشجویان به مدارک چون برگه دانشجویی که می توانند از اداره ثبت نام دانشگاه دریافت نمایند و اصطلاحا به این برگه Student certificate گفته می شود، پاسپورت و برگه ای از محل سکونت دانشجو که اگر خوابگاه باشد می توانند از مدیریت خوابگاه دریافت کنند و اگر در منزل شخصی هستند میتوانند از مختار محل سکونت خود، نامه مختار در قبرس را تهیه کنند. پس از آن دانشجو با مراجعه به یکی از بانک ها می تواند درخواست افتتاح حساب و کارت عابر بانک کند. از مزیت های افتتاح حساب بانکی برای دانشجویان این است که محلی امن برای نگهداری پول برای دانشجویان فراهم می شود و دانشجو می تواند پول های خود را در کارت عابر بانک خود نگهداری کند. مزیت دیگر افتتاح حساب بانکی در قبرس این است که خانواده  دانشجو می تواند از طریق صرافی به حساب فرزند خود که به تحصیل در قبرس مشغول است پول واریز کند که البته برای این کار راه های ساده تری نیز وجود دارد و در بخش نحوه انتقال پول از ایران به قبرس توضیح داده شده است.

کارت دانشجویی تمامی دانشجویان در دانشگاه مدیترانه شرقی مجهز به حساب بانکی می باشد و دانشجویان می توانند از آن برای نگهداری پول های خود استفاده کنند، خدمات این کارت ها توسط کوپ بانک قبرس ارائه می شود و برای استفاده در حد خرید و پرداخت ها در خود کشور قبرس بسیار مناسب هستند، اما کارت های کوپ بانک یکسری محدودیت ها دارد بطور مثال امکان انتقال پول از ایران به قبرس توسط این کارت ها امکان پذیر نیست و یا این کارت ها امکان خرید های اینترنتی و استفاده تحت عنوان کردیت کارت را ندارند.

در کشور قبرس شمالی بانک های متعددی وجود دارد که افرادی که به تحصیل در قبرس مشغول هستند میتوانند به انتخاب خود در یکی از این بانک ها اقدام به افتتاح حساب نمایند. در زیر به معرفی یکی از معروف ترین بانک های قبرس که نسبت به بقیه بانک ها خدمات برتری دارد و معمولا اکثر دانشجویان در آنها حساب دارند می پردازیم.

ایش بانک محبوب ترین بانک قبرس شمالی

دانشجویانی که در دانشگاه های قبرس مشغول به تحصیل هستند معمولا در ایش بانک اقدام به افتتاح حساب می کنند. در هنگام مراجعه به ایش بانک برای افتتاح حساب دانشجو بایستی مدارک ذکر شده در بالا را به همراه داشته باشد. سپس پس از پرکردن فرم های مربوط به بانک و پرداخت مبلغی جهت سپرده اولیه اقدام به افتتاح حساب نماید. حساب از همان لحظه فعال می شود ولی کارت عابر بانک طی دو هفته به دانشجو تحویل داده خواهد شد. به علت رایج بودن چند واحد پولی در کشور قبرس، در هنگام افتتاح حساب حساب لیر و حساب دلار بصورت مجزا افتتاح خواهد شد و چنان چه دانشجو بخواهد در هنگام خرید از سوپر مارکت ها که هزینه ها را برحسب لیر دریافت می کنند خریدی انجام دهد و بخواهد از حساب دلار خود پرداخت کند معمولا پول از دلار به لیر تبدیل شده و سپس پرداخت می شود.

ایش بانک شعبات متعددی در شهر فاماگوستا دارد که دانشجویانی که به تحصیل در قبرس مشغول هستند می توانند به دلخواه خود برای افتتاح حساب به یکی از آنها مراجعه کنند.شعبه مرکزی ایش بانک در شهر فاماگوستا کمی بالاتر از دانشگاه و در میدان مسجد روبروی فروشگاه مستر پوند قرار دارد.

اکثر بانک ها کشور قبرس خدمات کردیت کارت نیز ارائه میدهند این برای دانشجویانی است که قصد خرید های بین المللی از اینترنت را دارند. برای افتتاح چنین حساب هایی مبلغ زیادی پول در حدود 200 دلار بلوکه می شود و همیشه بایستی در کارت موجود باشد. بهترین و معتبرترین بانک برای افتتاح حساب بین المللی دارای کردیت کارت ایش بانک می باشد . لازم به ذکر است چنانچه قصد خرید های بین المللی توسط این کارت ها را دارید در سایت پذیرنده بایستی آدرس خود را ترکیه ، استان مرسین و شهر فاماگوستا انتخاب کنید زیرا کشور قبرس شمالی توسط اکثر کشورهای جهان به عنوان کشوری مستقل شناخنه نمی شود و بخشی از استان مرسین ترکیه به حساب می آید.

اگر قصد تحصیل در قبرس را دارید، هم اکنون با ما تماس بگیرید.  موسسه حقوقی دادمهر عدالت نماینده رسمی دانشگاه های قبرس در کشور ایران میباشد. لطفا بابت اخذ پذیرش از دانشگاه های قبرس به افراد سودجو و فرصت طلب هیچگونه هزینه ای پرداخت نکنید. کلیه مراحل اخذ پذیرش شما با بیشترین میزان بورسیه، توسط ما در سریعترین زمان ممکن و بدون دریافت هیچ هزینه ای انجام خواهد شد.

محمدحسین مهرزاد صدقیانی

من محمدحسین مهرزاد صدقیانی هستم. مدیر عامل کارگزاری دانشگاه های قبرس در ایران و دارای مدرک کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات از دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس.

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “چگونگی افتتاح حساب بانکی در قبرس” دیدگاه می‌گذارید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کیفیت
قیمت
خدمت

دکمه بازگشت به بالا