راهنمای جامع سفر به قبرس

راهنمای جامع سفر به کشور قبرس

راهنمای جامع سفر به قبرسراهنمای سفر به قبرس

قبرس جزیره ای زیبا است که در مدیترانه شرقی واقع شده است و به بهشت مدیترانه معروف شده است. این جزیره از لحاظ بزرگی سومین جزیره دریای مدیترانه می باشد و ساحل های زیبایی دارد که همه ساله گردشگران بسیاری از کشورهای مختلف دنیا برای گردش و تفریح به این بهشت مدیترانه ای سفر می کنند.

سفر به قبرس
سفر به قبرس

قبرس بر اثر اختلافات بین کشورهای یونان و ترکیه در سال 1974 به دو قسمت تقسیم شد. قسمت جنوبی یا همان یونان نشین و قسمت شمالی یا همان ترک نشین. قسمت شمالی جزیره قبرس تحت حمایت کشور ترکیه و قسمت جنوبی آن تحت حمایت کشور یونان می باشد. مردمی که در قسمت شمالی این جزیره زندگی می کنند به زبان ترکی استانبولی صحبت می کنند و واحد پولی آنان لیر ترکیه می باشد اما مردم قبرس جنوبی به زبان یونانی صحبت کرده و واحد پولی رسمی آنان یورو می باشد. این جزیره از نظر جغرافیایی در آسیا قرار دارد اما از لحاظ سیاسی یک کشور اروپایی به حساب آمده و عضو اتحادیه اروپا نیز می باشد.

قبرس شمالی و جنوبی
قبرس شمالی و جنوبی

مکان های دیدنی در سفر به قبرس شمالی

کشور قبرس بهشت دریای مدیترانه دارای جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی بسیاری است که همه ساله در فصول مختلف گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف جهان بسوی این جزیره جذب می کند در زیر به معرفی برخی از جاذبه های کشور قبرس شمالی می پردازیم.

کلیسای نیکولاس یا مسجد مصطفی پاشا

شهر تاریخی ماگوسا یا فاماگوستا که دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس نیز در آن واقع شده است یکی از تاریخی ترین و زیباترین شهرهای کشور قبرس شمالی میباشد. در این شهر زیبا بناهای تاریخی به سبک گوتیک به وفور یافت می شود. قسمت عظیمی از این شهر تاریخی در زمان اختلافات بین دو قبرس خالی از سکنه شده و هم اکنون تحت نظارت سازمان ملل می باشد و حضارکشی شده است.  یکی از نمونه های برجسته بناهای تاریخی به سبک گوتیک  مسجد مصطفی پاشا می باشد که زمانی کلیسا بوده و به نام کلیسای نیکولاس شهرت داشته  است ولی هم اکنون به مسجد تبدیل شده است. این بنای تاریخی در میان قسمت تاریخی شهر فاماگوستا که بافتی کاملا تاریخی دارد قرار دارد و از جاذبه های مهم کشور قبرس محسوب می شود. در کنار این کلیسای تاریخی ، درخت انجیری عظیم وجود دارد که عمری چند هزار ساله دارد. این مکان جز امکانی است که در سفر به قبرس حتما باید از آن بازدید نمود.

کلیسای نیکولاس قبرس
کلیسای نیکولاس قبرس

شهر توریستی گیرنه

یکی از سه شهر کشور قبرس شمالی می باشد. شهر گیرنه توریستی ترین شهر قبرس شمالی می باشد و مقصد بیشتر افراد در سفر به قبرس شمالی می باشد.زیرا این شهر ساحلی بوده و بندری زیبا دارد که مملو از رستوران های دریایی و انواع کافی شاپ ها می باشد. شهر گیرنه شهری زنده و فعال می باشد که کافی شاپ ها و رستوران های آن بصورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی به گردشگران و مسافران می باشند. از جاذبه های گردشگری کشور قبرس میتوان به تورهای دریایی آن اشاره نمود که لحظات خوشی را برای مسافذان به ارمغان می آورند.

گیرنه قبرس
گیرنه قبرس

خرابه های سالامیس

قدمت شهر قدیمی سالامیس و خرابه هایی که اکنون از آن برجای مانده است مربوط به 1100 سال قبل از میلاد حضرت مسیح است.این منطقه تاریخی در نزدیکی شهر فاماگوستا واقع شده است . دیدن منطقه خرابه های سالامیس در نزدیکی شهر فاماگسوتا به تاریخ دوستانی که قصد سفر به قبرس را دارند توصیه میشود. در قسمتی از خرابه های سالامیس آمفتی تئاتری تاریخی وجود دارد که از نطر تاریخی ارزش بسیار زیادی دارد. باز هم اکیدا توصیه می شود گر به تاریخ  علاقه دارد، به خرابه های  سالامیس رفته و از بازمانده های تاریخی این منطقه بازدید کنید .

خرابه های سالامیس
خرابه های سالامیس

روستا و صومعه بلاپایس

یکی دیگر از جاذبه های گدشگری قبرس شمالی که در سفر به قبرس حتما باید از آن بازدید نمود، منطقه زیبا و سرسبز بلاپایس می باشد که در شهر گیرنه  و در بالای کوهی سرسبز واقع شده است و چشم انداز جالبی رو به دریا دارد . داستان شکل گیری این منطقه زیبا بدین گونه است که ابتدا یک صومعه وجود داشته و مرور زمان مردم در اطراف آن سکونت پیدا کردند و روستای بلاپایس شکل گرفت. تاریخ شکل گیری صومعه بلاپایس به قرن 13 باز میگردد. چیزی که باعث شهرت این منطقه زیبا و تبدیل شدن آن به یک مکان توریستی شده است صومعه تاریخی بلاپایس است که در مرتفع ترین قسمت این منطقه و در ارتفاع 220 متر از سطح دریا واقع شده است واقع شده است. راه دسترسی به این منطقه با خودرو به راحتی امکان پذیر است. از زیبایی های صومعه دیوارهای حکاکی شده آن و همچنین درختان سرو بلند قامتی که دور تا دور آن را احاطه کرده اند می باشد. همچنین در قسمتی از این بنای تاریخی هتلی وجود دارد که گرشگران در سفر به قبرس می توانند شب را در این منطقه زیبا با چشم اندازی عالی سپری کنند، همچنین در قسمتی از این هتل رستورانی وجود دارد که چشم اندازی بسیار زیبا و دیدنی رو به دریای مدیترانه دارد و گرشگران و مسافران قبرس می توانند لحظات خوشی را در آن سپری کنند.

بلاپایس قبرس
بلاپایس قبرس

اگر قصد تحصیل در قبرس را دارید، هم اکنون با ما تماس بگیرید.  موسسه حقوقی دادمهر عدالت نماینده رسمی دانشگاه های قبرس در کشور ایران میباشد. لطفا بابت اخذ پذیرش از دانشگاه های قبرس به افراد سودجو و فرصت طلب هیچگونه هزینه ای پرداخت نکنید. کلیه مراحل اخذ پذیرش شما با بیشترین میزان بورسیه، توسط ما در سریعترین زمان ممکن و بدون دریافت هیچ هزینه ای انجام خواهد شد.

محمدحسین مهرزاد صدقیانی

من محمدحسین مهرزاد صدقیانی هستم. مدیر عامل کارگزاری دانشگاه های قبرس در ایران و دارای مدرک کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات از دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس.

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “راهنمای جامع سفر به قبرس” دیدگاه می‌گذارید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کیفیت
قیمت
خدمت

دکمه بازگشت به بالا