تحصیل در خارج از کشور برای مشمولین

قوانین تحصیل در کشور قبرس برای مشمولین سربازی

سربازشرایط تحصیل در خارج از کشور برای مشمولان نظام وظیفه

متقاضیان مشمولی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، از لحاظ قانونی و بسته به مقطع تحصیلی مورد نظر می توانند به دو صورت برای تحصیل در خارج از کشور اقدام کنند که در این نوشته به توضیح در این باره خواهیم پرداخت.

شرایط مشمولین برای تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا)

بعد از اخذ پذیرش از نماینده رسمی دانشگاه قبرس و دریافت نامه پذیرش از طریق این وبسایت، متقاضی می بایست نامه مربوطه را به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برده و به قسمت مشمولین مراجعه کند. سپس اداره مربوطه ایمیلی مبنی بر صحت نامه پذیرش شما به دانشگاه ارسال خواهد کرد. بدین منظور متقاضی بایستی ایمیل این سامانه را در اختیار اپراتور قرار دهد تا اپراتور درخواست تاییدیه نامه پذیرش را برای ما ارسال کند. سپس پس از ارسال نامه تایید از طرف این سامانه به اداره امور مشولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شما را برای ادامه امور به سازمان نظام وظیفه معرفی خواهند کرد تا پس از  انجام امور اداری مربوطه به اداره گذرنامه مراجعه کرده تا مجوز خروج خود را دریافت کنید. البته لازم به ذکز است که متقاضی حتما باید در آزمون تولیمو شرکت کند.

توضیحاتی پیرامون آزمون تولیمو یا TOLIMO

تولیمو يا TOLIMO، خلاصه شده عبارت The Test of Language by the Iranian Measurement Organization آزمونی است که توسط سازمان سنجش کشور جمهوری اسلامی ایران برگزار میشود و در واقع معیاری است برای سنجش سطح زبان متقاضی

شرایط مشمولین برای تحصیل مقطع کارشناسی ،داروسازی و پزشکی

طبق قوانین فعلی جمهوری اسلامی ایران، به مشمولینی که قصد تحصیل در مقاطع کارشناسی، داروسازی ، پزشکی و دندانپزشکی  ( مقاطع تحصیلی کمتر از کارشناسی ارشد ) را داشته باشند، معافیت تحصیلی داده نمی شود اما متقاضیان راه حلی دارند که به توضیح در مورد آن خواهیم پرداخت.

متقاضیان تحصیل در خارج از کشور بایستی به اداره نظام وظیفه مراجعه کرده و درخواست خروج از کشور به عنوان سیاحت را بدهند. سپس اداره نظام وظیفه ار اعضای دریافت مبلغی به عنوان ضمانت که معمولا چیزی در حدود 30 میلیون تومان می باشد به مدت یکماه اجازه خروج به عنوان سیاحت صادر خواهد کرد در این مدت دانشجو بایستی به کشور مقصدی که قصد تحصیل در آن کشور را دارد مراجعه کرده و بعد از ثبت نام در دانشگاه، مدارک ثبت نامی خود را که نشان دهنده دانشجو بودن متقاضی در خارج از کشور می باشد به نماینده سفارت ایران ارائه خواهد کرد. بعد از گذشت سه سال دانشجو می تواند از قانون معافیت تحصیلی در خارج از کشور استفاده کرده و هر سال می تواند به مدت سه ماه در کشور ایران باشد، دانشجو می تواند بسته به سلیقه شخصی خود از این سه ماه در طول 12 ماه استفاده کند.

طبق اخبار واصله دولت جدید قانونی را پیشنهاد کرده است که دانشجویانی که به تحصیل در کشورهای خارجی مشغول هستند بتوانند بصورت نامحدود به کشور رفت و آمد کنند. اما این قانون هنوز تصویب نشده است. اما بسیار امیدوار کننده می باشد.

اگر قصد تحصیل در قبرس را دارید، هم اکنون با ما تماس بگیرید.  موسسه حقوقی دادمهر عدالت نماینده رسمی دانشگاه های قبرس در کشور ایران میباشد. لطفا بابت اخذ پذیرش از دانشگاه های قبرس به افراد سودجو و فرصت طلب هیچگونه هزینه ای پرداخت نکنید. کلیه مراحل اخذ پذیرش شما با بیشترین میزان بورسیه، توسط ما در سریعترین زمان ممکن و بدون دریافت هیچ هزینه ای انجام خواهد شد.

محمدحسین مهرزاد صدقیانی

من محمدحسین مهرزاد صدقیانی هستم. مدیر عامل کارگزاری دانشگاه های قبرس در ایران و دارای مدرک کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات از دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس.

کیفیت

100%

قیمت

100%

خدمت

100%

توسط 01 کاربر

  • تصویر آواتار

    نادر

    سلام وخسته نباشید. آیا در دانشگاه‌های قبرس رشته الکترونیک میتوانم ادامه تحصیل بدم

    آوریل 28, 2023

برای این آیتم یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کیفیت
قیمت
خدمت

دکمه بازگشت به بالا