بهترین دانشگاه قبرس | بررسی دانشگاه های قبرس

دانشگاه های مناسب برای تحصیل در قبرس کدامند ؟

بهترین دانشگاه قبرسکشور قبرس ، کشوری است که همه ساله دانشجویان زیادی برای ادامه تحصیل در قبرس به این کشور مهاجرت می کنند. همین امر باعث شده است که کشور قبرس شمالی به کشوری دانشجویی تبدیل شود. در این کشور دانشگاه های بزرگ و کوچک متعددی وجود دارد که شاید تعداد آنها به بیش از 20 دانشگاه برسد

NO نام دانشگاه شهر تاسیس سایت
 1 Eastern Mediterranean University Gazimağusa 1979 emu.edu.tr
2 Cyprus International University Lefkoşa 1997 ciu.edu.tr
 3 Near East University Lefkoşa 1988 neu.edu.tr
4 Girne American University Girne 1985 gau.edu.tr
 5 University of Kyrenia Girne 2013 kyrenia.edu.tr
 6 University of City Island Gazimağusa 2016 adakent.edu.tr
7 American University of Cyprus Lefkoşa 2014 auc.edu.tr
 8 Anadolu University Nicosia Campus Lefkoşa 1982 anadolu.edu.tr
9 Arkın University of Creative Arts and Design Girne 2017 arucad.edu.tr
10 Atatürk Teacher Training Academy Lefkoşa 1937 aoa.edu.tr
11 Cyprus Health and Social Sciences University Güzelyurt 2016 kstu.edu.tr
12 Cyprus Science University Girne 2013 csu.edu.tr
 13 Cyprus Social Sciences University Lefkoşa 2015 kisbu.edu.tr
 14 Cyprus West University Gazimağusa 2015 cwu.edu.tr
 15 European Leadership University Gazimağusa 2017 elu.edu.tr
16 European University of Lefke Lefke 1989 lefke.edu.tr
17 Final International University Girne 2015 final.edu.tr
 18 International Business Management School Lefkoşa 2011 bms.edu.tr
19 Istanbul Technical University TRNC Gazimağusa 2011 kktc.itu.edu.tr
 20 University of Mediterranean Karpasia Lefkoşa 2012 akun.edu.tr
21 Middle East Technical University Northern Cyprus Campus Güzelyurt 2005 ncc.metu.edu.tr
 22 Netkent Mediterranean Research and Science University Lefkoşa 2014 netkent.edu.tr
 23 University of the West of Scotland Lefkoşa 2016 uwsincyprus.eu

بنابراین انتخاب بهترین دانشگاه قبرس برای تحصیل امری تخصصی است که نیاز به پرسش از مراجع با تجربه و کاردان دارد. در این نوشته به بررسی دانشگاه های مناسب برای تحصیل در قبرس می پردازیم.

معرفی دانشگاه های قبرس

کشور قبرس یکی از کشورهای توریستی و دانشجویی محسوب میشود. انتخاب بهترین دانشگاه قبرس، از بین این تعداد دانشگاه شاید تصمیمی سخت و دشوار باشد. اما انتخاب دانشگاه مناسب برای تحصیل شما، بستگی به عوامل مختلفی دارد. بطور مثال شاید رشته ای که شما علاقمند به تحصیل در آن هستید فقط در یکی از دانشگاه های قبرس موجود باشد. بطور مثال بهترین دانشگاه برای تحصیل داروسازی در قبرس دانشگاه بین المللی قبرس میباشد. زیرا مدرک اعطایی از طرف این دانشگاه دکترا میباشد.

لوگو دانشگاه مدیترانه شرقی لوگو دانشگاه بین المللی قبرس لوگو دانشگاه خاور نزدیک لوگو دانشگاه بهداشت قبرس
لوگو دانشگاه آرکین قبرس لوگو دانشگاه آمریکایی گیرنه لوگو دانشگاه اروپایی لفکه لوگو دانشگاه گیرنه قبرس
[bs-white-space desktop-ws=”10″ tablet-ws=”10″ mobile-ws=”10″][/bs-white-space]
سعی کنید این مقاله که در مورد بهترین دانشگاه قبرس نوشته شده است را تا آخر بخوانید. اطمینان داشته باشید که با خواندن این مقاله جواب سوالات خود را خواهید گرفت.

علت تبدیل شدن کشور قبرس شمالی به کشوری دانشجویی کم جمعیت بودن ، امنیت بالا، نزدیک بودن فاصله شهرها و همچنین نداشتن مشکل ویزا برای ایرانیان و همچنین نکته مهم برای ایرانیان که قصد تحصیل در قبرس دارند این است که کشور قبرس دارای  دانشگاه های مناسب است که مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران می باشند. قبرس شمالی دارای سه شهر لفکشا ( پایتخت کشور قبرس شمالی )، فاماگوستا و گیرنه می باشد هر شهر دارای دانشگاه های مهمی می باشد. در زیر در جدولی به بررسی دانشگاه های کشور قبرس می پردازیم.

نام دانشگاه رتبه در قبرس نام شهر
دانشگاه مدیترانه شرقی 1 فاماگوستا
دانشگاه بین المللی قبرس 2 لفکشا (نیکوزیا)
دانشگاه خاور نزدیک قبرس 3 لفکشا (نیکوزیا)
دانشگاه علوم بهداشت قبرس 4 گوزل یورت

نام بهترین دانشگاه قبرس شمالی چیست؟

دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس که در شهر فاماگوستا قرار دارد و تمامی رشته های آن تا مقطع دکترا  در درجه ممتاز مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران  می باشند، به عنوان بهترین دانشگاه قبرس شمالی شناخته میشود. این دانشگاه نیمه دولتی بوده و برترین، بزرگترین و همچنین پرطرفدارترین دانشگاه قبرس شمالی می باشد که از 90 ملیت مختلف در آن دانشجویان در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف مشغول به تحصیل هستند. زبان تحصیل در این دانشگاه به زبان انگلیسی و ترکی استانبولی می باشد. اما طبق استانداردهای بین المللی تنها مدارکی که به زبان انگلیسی اخذ شده اند مورد تایید وزارت بهداشت و علوم می باشند. بنابراین متقاضیانی که مایل به تحصیل در دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس می باشند بایستی زبان تحصیل انگلیسی را انتخاب کنند. این دانشگاه آزمون ورودی تخصصی نداشته و از متقاضیان پس از اخذ پذیرش تنها آزمون ورودی زبان انگلیسی گرفته می شود که اگر در این آزمون نمره حداقل را کسب نکنند بایستی چند واحد را بنابه تشخیص دانشگاه به عنوان پیش نیاز زبان انگلیسی بگذرانند. برای آشنایی با شرایط پذیرش و رشته ها این دانشگاه بهتر است با شماره تلفن های درج شده در بالای این سایت تماس گرفته و از کارشناسان تحصیل در قبرس مشاوره رایگان دریافت کنید.

دانشگاه خاور نزدیک NEU در شهر لفکشا پایتخت قبرس شمالی قرار دارد و تمامی رشته های آن تا مقطع فوق لیسانس مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد، متقاضیان تحصیل در قبرس از کارشناسان ما در مورد تحصیل دندانپزشکی در قبرس این دانشگاه از ما سوال می کنند، باید عرض شود که این رشته فعلا مورد تایید وزارت بهداشت نبوده اما مسئولان دانشگاه در حال مذاکره برای تایید این رشته می باشند.

دانشگاه بین المللی قبرس که در نزدیکی شهر لفکشا یا همان نیکوزیا قرار دارد، یکی از دانشگاه های خوب قبرس از لحاظ رتبه و رنکینگ بین الملل بوده و دارای دانشجویان بین الملل زیادی میباشد. مدارک صادره از این دانشگاه مورد تایید اتحادیه اروپا، ترکیه، کانادا و آمریکا میباشد.

بنابراین بهترین دانشگاه قبرس،از نظر رتبه و رنکینگ دانشگاه مدیترانه شرقی EMU قبرس میباشد که همه ساله در دو ترم مهر و بهمن اقدام به پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف می نماید. برای آشنایی با شرایط و پذیرش و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

اگر قصد تحصیل در قبرس را دارید، هم اکنون با ما تماس بگیرید.  موسسه حقوقی دادمهر عدالت نماینده رسمی دانشگاه های قبرس در کشور ایران میباشد. لطفا بابت اخذ پذیرش از دانشگاه های قبرس به افراد سودجو و فرصت طلب هیچگونه هزینه ای پرداخت نکنید. کلیه مراحل اخذ پذیرش شما با بیشترین میزان بورسیه، توسط ما در سریعترین زمان ممکن و بدون دریافت هیچ هزینه ای انجام خواهد شد.

محمدحسین مهرزاد صدقیانی

من محمدحسین مهرزاد صدقیانی هستم. مدیر عامل کارگزاری دانشگاه های قبرس در ایران و دارای مدرک کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات از دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس.

کیفیت

100%

قیمت

100%

خدمت

100%

توسط 02 کاربر

  • تصویر آواتار

    نوید

    در این صفحه اشتباها ذکر شده که دانشگاه بین‌المللی قبرس در گیرنه هست و احتمالا منظور دانشگاه آمریکایی گیرنه بوده

    می 23, 2021
  • تصویر آواتار

    mohsen

    سلام
    ببخشید من زبانم ضعیف هست ومیخام تو قبرس درس بخونم شرایط چجوریه ممنون
    چه مدرک زبانی برای دکترا میخاد

    دسامبر 8, 2019

برای این آیتم یک بازخورد بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کیفیت
قیمت
خدمت

دکمه بازگشت به بالا